اجتماعی و فرهنگی

آغاز بارش‌های پراکنده در برخی نواحی کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور در روزهای آینده اظهار داشت: طی امروز و فردا با نفوذ هوای خنک به عرض‌های بالاتر سواحل دریای خزر انتظار می‌رود شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق، کاهش نسبی دمای هوا همراه با وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه در روزهای آینده دریای خزر مواج می‌شود، گفت: بارش‌های رگباری باران گاهی با رعد و برق و وزش باد از ساعات پایانی امروز و فردا در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غربی، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: در جنوب کشور به خصوص ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش‌ پراکنده باران گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در البرز و تهران، ادامه داد: با افزایش سرعت وزش باد در البرز و تهران طی روزهای آینده شاهد بروز پدیده گرد و غبار در این نواحی خواهیم بود.

گودرزی همچنین بیان داشت: از امشب با وزش باد در مرزهای شرقی کشور، پدیده گرد و غبار در مناطق واقع در این قسمت آغاز می‌شود که این روند تا روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز به خصوص در منطقه زابل ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه آسمان تهران طی امروز صاف است، بیان داشت: به سبب افزایش سرعت وزش باد در پاره‌ای از نقاط این کلانشهر به خصوص بخش‌های جنوبی (شهریار، ورامین و رباط کریم) بروز پدیده گرد و غبار دور از انتظار نخواهد بود.

گودرزی درباره تغییرات دمایی تهران خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جاری نوسانات دمایی در این کلانشهر قابل ملاحظه نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا