اجتماعی و فرهنگی

جنگل‌زدایی برای تولید روغن پالم متوقف شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پنج تولیدکننده بزرگ روغن پالم در آسیا اعلام کردند که به مدت یکسال بهره‌برداری از جنگل‌های بزرگ ذخیره‌کننده کربن را متوقف می‌کنند تا در این مدت تحقیقات آنها به نتیجه برسد و از قانونی بودن چرخه تولید این محصول اطمینان حاصل شود.

این اقدام کمپانی‌های تولید روغن پالم در حالی صورت می‌گیرد که فعالان محیط زیست اخیرا ده‌ها خریدار اصلی محصولات کارخانجات تولید روغن پالم را ملزم کردند تا منشا اصلی تولید این روغن‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهند تا مبادا این محصولات به قیمت نابودی جنگل‌های حاره‌ای و با زیر پا گذاشتن قوانین حفاظت از جنگل‌ها تولید شده باشند. آنها تاکید کردند خریداران محصولات روغن پالم باید نسبت به تعهدات کارخانه‌های تولیدکننده به عدم جنگل‌زدایی در فرآیند تولید این محصولات اطمینان حاصل کنند.

اعضای حاضر در بیانیه‌ گروه تولیدی روغن پالم پایدار اعلام کردند در تمام چرخه تولید خود به تولید محصولات پایدار پایبند هستند. این تعهدات شامل عدم هر گونه جنگل زدایی، ایجاد زنجیره تولیدی شفاف و قابل پیگیری، حفاظت از پیتلندها و حصول اطمینان از تامین منافع اقتصادی و اجتماعی مردم محلی در نواحی که کمپانی‌های تولید روغن پالم گسترش می‌یابند، هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا