سیاسی

توطئه نفتی به جایی نخواهد رسید

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در جمع مردم بیرجند در ورزشگاه آزادی بیرجند اظهار کرد: از مردم بیرجند و خراسان جنوبی برای حضور گسترده تشکر می‌کنم.

 

وی با اشاره به سفر به خراسان جنوبی ادامه داد: امام رضا(ع) شاه خراسان فخر مردم ایران است.

 

روحانی با بیان اینکه گرچه خراسان، به شمالی، جنوبی و رضوی تقسیم شده است، تاکید کرد: اما هر سه در پناه امام هشتم(ع) هستند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشور از رکود خارج شده است و این خبر خوبی بود که از خراسان رضوی و از کنار جوار مرقد امام هشتم(ع) به ملت ایران اعلام شد، گفت: می‌دانید ما از آغاز دولت با دو معضل مواجه بودیم که لازم بود از پیش پای مردم برداریم.

 

روحانی افزود: معضل اول تورم بالای ۴۰ درصد بود که باید با کمک مردم و مسئولان قدم به قدم این تورم را کاهش می‌دادیم.

 

وی با بیان اینکه تورم از ۴۰ درصد به ۱۷ درصد رسیده است، تصریح کرد: اما در کنار تورم بحث رکود بود که عدم رونق و رشد را داشتیم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد ما منفی بود، افزود: در سال ۹۳ در سه‌ ماهه اول، دولت طبق محاسبات بانک مرکزی به رشد دست یافت و حرکتی رو به جلو داشتیم و رشد ما نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ بالای چهار درصد بود، این در حالی بود که در دو سال قبل رشد ما منفی بود.

 

روحانی تاکید کرد: ما در سه ماهه اول امسال از رکود عبور کردیم و امروز افتخار دارم که اعلام کنم که بر اساس آمار شب گذشته، بانک مرکزی در سه ماهه دوم نیز کشور دارای رشد مثبت بوده است.

 

وی با بیان اینکه دولت در مجموع در ۶ ماهه اول سال دارای چهار درصد رشد بود، افزود: در این مدت در سال ۹۱ ما ۶.۸ رشد منفی داشتیم و در سال ۹۲ هم رشدمان در شش ماه اول هم منفی بود.

 

رئیس جمهور گفت: کشوری که در دو سه ماهه اول رشد مثبت داشته باشد به معنی آغاز تحول و رشد اقتصادی در آن کشور است.

 

روحانی با بیان اینکه در زمینه نفت، گاز، خدمات و کشاورزی اقدامات خوبی در این مدت انجام شده است، تصریح کرد: در مسکن نیز که حرکتی نداشتیم دارای پیشرفت هستیم.

 

وی افزود: در بخش ساخت ساز هم به برکت بودجه‌های عمرانی دارای پیشرفت شده‌ایم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال تاکنون ۹۴ درصد بودجه عمرانی استان‌ها را پرداخت کردیم و این در تاریخ سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در ۹ ماه پرداخت کردیم.

 

روحانی از اضافه شدن ۱۰۰ میلیون متر مکعب به گاز کشور خبر داد و با اشاره به توطئه نفتی دشمنان تصریح کرد: قیمت نفت نمی‌تواند به شکل فعلی باقی بماند و قطعا بالا می‌رود.

 

وی ادامه داد: ملت ما پیروز در تمام صحنه‌ها است و با وحدت و پکپارچگی می‌توان توطئه‌ها را پشت سر گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا