اجتماعی و فرهنگی

کمبود ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین همایش تجلیل از خیرین سلامت صبح امروز در مرکز همایش‌های بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد.

در این مراسم که به همت مجمع خیرین سلامت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد از خیرین سلامت تقدیر و تشکر شد.

در ادامه مراسم رضا نیری، رئیس مجمع خیرین سلامت به بیان تاریخچه‌ای از نحوه شکل‌گیری این مجمع کرد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما اقدام به تأسیس مجمع خیرین سلامت کردیم که از ۵ سال پیش تاکنون موفق به جمع‌آوری ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کمک‌های خیرین شده‌ایم.

نیری افزود: در این مدت ۷۰۰ مرکز درمانی شامل ۱۶۰ بیمارستان نیز با همت خیرین ساخته شده است.

وی به سفر اخیر وزیر بهداشت به زابل اشاره کرد و گفت: در این سفر کلنگ ساخت یک بیمارستان برای افراد مسلول که توسط خیرین تأمین هزینه شده است زده شد.

در ادامه همایش محمدهادی ایازی، مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی گفت: جامعه ما به سمت میانسالی و سالمندی پیش می‌رود و به همین علت نیاز و دغدغه امروز کشور احداث مراکز درمانی و موضوع سلامت است.

وی ادامه داد: زمانی تأمین فضای آموزشی دغدغه کشور محسوب می‌شد اما امروز موضوع سلامت دغدغه کشور است چرا که اکنون حدود ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور کم داریم.

مشارو وزیر بهداشت ادامه داد: کشور فاقد شبکه بهداشت شهری است و تنها باید در تهران ۷۰۰ پایگاه بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها احداث شود. وی گفت: منابع مالی دولت کفاف انجام اینچنین کارها را نمی‌دهد و به همین دلیل خیرین باید به این موضوع ورود کنند.

ایازی به ساخت مرکز تخصصی مغز و اعصاب در منطقه ۲۲ توسط خیرین اشاره کرد و گفت: تنها در یک روز گردهمایی خیرین برای ساخت این مرکز ۱۲۰ میلیارد تومان پول جمع شد و امروز عصر نیز قصد داریم در جلسه‌ای با حضور مدیران عامل بانک‌های کشور ۱۸۰ میلیارد تومان برای ساخت این مرکز وام بگیریم.

وی با بیان اینکه تمام مراکز درمانی شهرهای رفسنجان و دزفول توسط خیرین ساخته شده است به حضور خیرین در تهران نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی امام خمینی(ره) توسط خیرین در حال ساخت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا