پاسخگویی به مشکلات مددجویان بهزیستی در سامانه سامد ۱۱۱
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پرویز زارعی مدیر کل بهزیستی شهرستانهای استان تهران اظهار داشت: طی سفرهای استانی رییس جمهور به غرب استان تهران و راه اندازی سامانه سامد جهت تماسهای مردمی با حوزه ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در محل نمایشگاه بین اللملی تهران حدود ۲۵۰ مورد از تماسها طی ۴۸ ساعت مربوط به بهزیستی استان تهران ثبت شده است که ۷۹ مورد با قید فوریت مورد پاسخگویی و پیگیری قرار گرفته است.
وی راه اندازی سامانه سامد درکاروان ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری را جهت تسریع رفع مشکلات مردم و کاهش مراجعه حضوری موثر دانست و افزود: بهزیستی استان تهران از ۲۴ ساعت قبل از آغاز سفر ریاست جمهوری به غرب استان تهران همکاری خود را با تعداد ۲۰ نفر اپراتور و یک نفر کارشناس ناظر در سامانه ۱۱۱ شروع کرد و کمیتهای تخصصی شامل معاون امور مشارکتهای مردمی و اشتغال، جانشین معاون امور پیشگیری، توانبخشی و امور اجتماعی، مدیر بهزیستی شهرستان تهران، مسئول امور فرهنگی و مدیر روابط عمومی ، مددکاران و کارشناسان حوزه ارتباطات مردمی بهزیستی استان تهران در کاروان سامانه سامد مشغول خدمت و رسیدگی به درخواستهای رسیده از مردم بودند.
زارعی تصریح کرد: تماسهای مردمی از طریق سامانه سامد توسط اپراتورها در سیستم ثبت شده و بر اساس نوع درخواستها موارد مربوط به بهزیستی و با توجه به اولویت درخواستهای رسیده توسط تیم تخصصی بهزیستی بررسی و گزارشهای مددکاری آنان به نهاد ریاست جمهوری جهت اقدامات بعدی ارجاع شد.
به گفته طی دوروز حدود ۲۵۰ مورد از درخواستهای مردمی مربوط به بهزیستی بوده که ۷۹ مورد با قید فوریت مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آمار مستند این مطالبات به ترتیب اولویت ۶۶ درصد درخواست تامین هزینههای مالی زندگی و درمان ، ۱۹ درصد مشکل تهیه مسکن و ۱۵ درصد تقاضای اشتغال داشتهاند و بیشترین تماسها از شهرستان شهریار، تهران، ری، شهرقدس ، ملارد ، شمیرانات و ورامین بوده است.
مدیرکل بهزیستی شهرستانهای استان تهران خاطر نشان کرد:رسیدگی به شکایات و مشکلات توانخواهان تحت پوشش بهزیستی، تسریع در رسیدگی به امورات مذکور و تعامل آسان با مردم از اهداف کاری بهزیستی است.