سیاسی

تخلفات درجمع آوری بنرهای نامزدهای خبرگان به وزیر کشور ارائه شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا مهدوی شاهرودی عصر شنبه افزود: فعالیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نیز دستگاه های نظارتی باید براساس قانون باشد.

وی به وجود کمیته ای برای نظارت بر تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران اشاره کرد و گفت: در این کمیته استاندار، رئیس کل دادگستری، رئیس سیمای استانی و رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران عضویت دارند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران تاکید کرد: این کمیته هرگونه فعالیت های خارج از چارچوب های قانونی در زمینه تبلیغات داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری را رصد کرده و اقدامات لازم را در این خصوص انجام می دهد.
مهدوی شاهرودی خاطرنشان کرد: هرگونه اقدامات خارج از چارچوب و مقررات قانونی اشخاص و دستگاه ها وجاهت قانونی نداشته و پذیرفته نیست.
پیش از برگزاری راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در تهران ، بنرهای تبلیغاتی برخی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری استان در مسیرهای راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از سوی برخی افراد ناشناس جمع آوری شد.
براساس قانون، زمان رسمی تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۲۲ بهمن تا پنجم اسفندماه است.
به گزارش تارنمای خبری وزارت کشور در نشست صبح امروز شورای معاونین این وزارتخانه، نامه ستاد انتخابات یکی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان تهران به وزیر کشور درخصوص جمع آوری اقلام تبلیغاتی مربوط به این نامزد از سطح شهر تهران مطرح و با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، استاندار تهران ماموریت یافت تا با فوریت نسبت به بررسی دقیق موضوع و پیگیری های قانونی لازم در این خصوص اقدام و نتیجه را اعلام کند. 
۳۳ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران احراز صلاحیت شده اند.
با توجه به انصراف یکی از داوطلبان احراز صلاحیت شده و تغییر حوزه سه داوطلب دیگر، در مجموع ۲۹ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران رقابت خواهند کرد.
استان تهران دارای ۱۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که در این انتخابات دارای یک حوزه انتخابیه اصلی با محوریت فرمانداری تهران و ۳۵ حوزه انتخابیه فرعی شامل شهرستان ها و بخش های استان است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا