مدیریت شهری

بازگشت مینی بوس های خطی به پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از احیا و راه‌اندازی ۳ خط مینی‌بوس در پایتخت خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، پیمان سنندجی با اشاره به این‌که در روند نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده طی دو سال گذشته تمامی مینی‌بوس‌های پایتخت با ون و تاکسی جایگزین شدند گفت: با توجه به ظرفیت به وجود آمده برای تامین مینی‌بوس، احیا و راه‌اندازی خطوط مینی‌بوس شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی از شناسایی ۴٨ خط مینی‌بوس در سطح شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: ١١٧ دستگاه مینی‌بوس خریداری‌شده در ۴ خط راه‌اندازی شده مینی‌بوس به‌کارگیری شده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران ٣ خط راه‌اندازی شده را در محورهای میدان شهید کلاهدوز – بلوار هجرت، میدان رسالت – کوهک، پایانه مترو وردآورد – دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد.

سنندجی با بیان این‌که ١٣ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید خریداری‌شده در خط ١ و ٧ سامانه‌ی اتوبوس‌های تندرو به‌کارگیری شده‌اند گفت: اتوبوس‌های تندرو نقش بسیار پررنگی در جابه‌جایی شهروندان دارند، به‌گونه‌ای که روزانه بیش از ٣٠٠ هزار مسافر توسط خط ٧ و ٢۵٠ هزار مسافر به‌وسیله‌ی خط ١ BRT جابه‌جا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران در ادامه به درخواست شهروندان مبنی بر فعال کردن سیستم‌های خنک‌کننده بی‌آرتی‌ها پاسخ داد و گفت: تمامی اتوبوس‌های دوکابین سامانه‌ی تندرو، مجهز به کولر و سیستم خنک‌کننده هستند و تنها ٧٠٠ دستگاه اتوبوس تک‌کابین در پایتخت کولر ندارند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ به گفته‌ی سنندجی تمامی اتوبوس‌ها در ابتدای خط با کولر روشن حرکت می‌کنند، اما ممکن است در حین حرکت به دلیل فرسودگی و حجم فشار وارده، کولر آن خراب شود که در این موارد نیز نمی‌توان در لحظه اتوبوس را از خط خارج کرد و باید تا پایان خط ادامه مسیر داده و سپس از خط خارج شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا