پیشرفت پروژه احداث زیرگذر کوی نصر به مرز ۵۵ درصد رسید
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه احداث زیرگذر کوی نصر خبر داد.
به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی در حاشیه بازدید میدانی از کارگاه پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، از پیشرفت ۵۵ درصدی این پروژه راهگشای ترافیکی خبر داد و گفت: در حالی که بیش از ۷۶ درصد از شمع های مورد نیاز برای اجرای پروژه حفاری و بتن ریزی شده است، نزدیک به ۳۰ درصد از دال بتنی زیرگذر نیز تکمیل شده و اقدامات مختلفی از قبیل تخریب فونداسیون بین پایه های پل، حفاری شمع های باقی مانده و خاکبرداری به منظور احداث دال بتنی، طبق برنامه ادامه دارد.
مهندس صبوری با بیان آنکه سرعت احداث دال بتنی زیرگذر متعاقب برچیدن پل فلزی کوی نصر به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، امکان اجرای پیوسته سقف زیرگذر را از مهمترین مزایای فنی جمع آوری پل مذکور دانست و یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر ۴ دستگاه حفار و تعداد قابل ملاحظه ای بیل مکانیکی، حدود ۱۷۰ نفر در شیفت روز و نزدیک به ۶۰ نفر در قالب شیفت شب مشغول پیشبرد عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر کوی نصر هستند.
در این بازدید که با حضور دکتر یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، اعمال برخی اصلاحات هندسی و تمهیدات ترافیکی به منظور روان سازی حداکثری جریان عبور و مرور در مسیر بزرگراه شهید چمران، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
گفتنی است با بهرهبرداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با ۳ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، جریان عبور و مرور در این تقاطع پرترافیک را ساماندهی خواهد کرد. همچنین نصب مجدد بخشی از قطعات پل فلزی کوی نصر در قالب پروژه احداث پل سبز زندگی، علاوه بر اینکه عبور از تقاطع بزرگراه های شهید چمران و جلال آل احمد را برای عابران پیاده تسهیل خواهد کرد، ارتباط بلافصل خیابان های گیشا، شهرآرا، پاتریس لومومبا و کارگر را برقرار کرده و باعث تقویت رویکرد پیاده محوری و ایجاد فضای مکث و گذران اوقات فراغت در این نقطه پررفت و آمد خواهد شد.