مدیریت شهری

افتتاح دویست و چهل و چهارمین بازار میوه و تره بار تهران؛ یک بازار میوه و تره بار برای هر ۱۲ هزار خانواده تهرانی

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با اعلام افتتاح بازار میوه و تره بار قیام به عنوان دویست و چهل و چهارمین بازار میوه و تره بار تهران که بدون برگزاری مراسم رسمی و با حضور اهالی محله قیام در منطقه ۱۲ به بهره‌برداری رسید، از افزایش دسترسی ساکنان محدوده‌های مرکزی پایتخت به خدمات این مراکز خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، سید سعید راد افزود: با احتساب جمعیت تهران طبق آخرین سرشماری، با توجه به ۲۴۴ میدان و بازار که در ۲۲ منطقه تهران واقع شده‌اند، هر ۱۱ هزار و ۹۳۰ خانواده تهرانی از یک بازار میوه و تره بار برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به تازه‌ترین بررسی به عمل آمده، اختلاف قیمت انواع میوه و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره بار با میانگین قیمت سطح شهر ۴۲ درصد است، اظهار کرد: ارتقای خدمات میادین میوه و تره بار چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت و تفاوت قابل توجه قیمت میادین میوه و تره بار با میانگین قیمت‌های سطح شهر، باعث استقبال روزافزون خانواده‌ها از بازارهای میوه و تره بار شده است.

راد با بیان اینکه هر منطقه تهران به طور متوسط یک میدان و ۱۰ بازار میوه و تره بار دارد، تصریح کرد: همزمان با ارتقای خدمات میادین و بازارهای میوه و تره بار، توسعه بازارها در مناطق پرجمعیت و کم برخوردار را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با تاکید بر اینکه به طور متوسط برای هر ۳۵ هزار و ۶۳۰ شهروند یک بازار میوه و تره بار فعالیت می‌کند و به عبارتی، هر محله ۳۵ هزار نفری تهران از یک بازار برخوردار است، خاطرنشان کرد: ساخت بازارهای میوه و تره بار در محلات فاقد بازار از مطالبات اصلی شهروندان در محله‌های مختلف شهر تهران است و تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا نسبت به توسعه این بازارها به منظور بهره‌مندی شهروندان از این امکان در تمام محلات پایتخت اقدام کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا