اجتماعی و فرهنگی

رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران: رویکرد اجرایی شهرداری تهران در منطقه۱۷ به خوبی عمل می شود

مسعود حمزه ای رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران با حضور در شهرداری منطقه ۱۷، گفت: خرسندم که در این منطقه اولویتهای اجرایی شهرداری تهران و برنامه عملیاتی شهردار محترم در رویکرد «تهران شهری برای همه» به خوبی اجرا شده است.

به گزارش  شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ حمزه ای در جریان این بازدید،گفت: تاکید شهردار محترم تهران بر محله محوری است و شاهدیم که این موضوع در منطقه ۱۷ به خوبی رعایت شده است. همچنین یکپارچگی شهری و پیوستگی امور و فعالیتها نیز در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به شفافیت و اطلاع رسانی افزود: شفافیت و گردش آزاد اطلاعات از جمله مواردی است که در برنامه کنونی مدیریت شهری تهران طرح شده و می تواند به جلب رضایت شهروندان منجر شود. توجه به اطلاعات و ممیزی به عنوان مبنای انجام اقدامات بسیار ضروری است و اگر ممیزی به عنوان مبنای اقدامات مورد توجه قرار گیرد می تواند به اجرای برنامه های عملیاتی منجر شود.

حمزه ای با تاکید بر صرفه جویی در هزینه ها، توجه به شرایط اقتصادی و نگاه مقتصدانه در اداره امور شهر را ضروری دانست و بیان داشت: همین اقدامی که شهرداری منطقه۱۷ در بازآفرینی، تعمیر دوباره و بازسازی دوچرخه ها و بهسازی مخازن زباله انجام داده یکی از اقدامات خوبی ست که با صرف کمترین هزینه انجام شده است.

وی اجرای طرحهای کوچک مقیاس محلی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: از آنجایی که در این منطقه بر تمرکز زدایی تاکید شده و پروژه ها در ابعاد کوچک و محلی با تکیه بر توان متخصصان و رعایت حقوق ذینفعان تهیه شده می توان گفت که اقدامات با شیوه های صحیح صورت گرفته و در جهت مدیریت یکپارچه حرکت کرده است.

حمزه ای افزود: معتقدیم اجرای یک پروژه با هزینه کمتر به مراتب بهتر از ناقص رها کردن چندین پروژه و تداوم آن برای سالهای بسیار است.

وی ابراز داشت: باید نگاه سازمان بازرسی نگاهی همراه با تعامل و همراهی باشد تا به دور از تنش و نگرانی و مطابق با دستورالعملهای مشخص و مدون، بازرسی و ارزیابی در تمامی سطوح انجام شود و از رویه های فردی و سلیقه ای پرهیز شود.

حمزه ای با تقدیر از عوامل ۱۳۷ و ۱۸۸۸ گفت: در این دوسامانه نظارتی از دو منظر به فعالیتهای شهرداری نگاه می کنیم. نخست آنکه مشارکت شهروندان را از طریق این سامانه ها در اجرای امور و نظارت بر آن جلب کنیم و از سویی دیگر با پاسخگویی به موقع به نظرات آنها، فضایی ایجاد کنیم که در آن شهروند خود را در مدیریت شهری دخیل دیده و خود علاقه مند به مشارکت و نظارت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا