تغییر نحوه حضور و ساعت کاری کارکنان شهرداری تهران اعلام شد
معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران نحوه حضور و ساعت کاری جدید کارکنان را از دهم خرداد ماه اعلام کرد.
به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، این بخشنامه با توجه به آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و نظر به روند رو به بهبود شرایط کشور و شهر تهران در خصوص مدیریت و مهار همه گیری ویروس کرونا، صادر شده است.
بر این اساس، ساعت کاری تمامی واحدهای تابعه شهرداری تهران از روز شنبه ۱۰ خرداد ماه تا اطلاع ثانوی، از ساعت۷:۳۰ لغایت۱۴:۳۰ تعیین می شود.
ساعت کار واحدهای اجرایی و نظارتی در حوزه معاونت های شهرداری تهران و نیروهایی که به صورت شیفتی، نگهبانی و در بخشهای خدمات رسانی انجام وظیفه می نمایند، بر حسب نیاز و با نظر معاونت ذیربط و بالاترین مقام مسئول هر واحد سازمانی به گونه ای هماهنگ و تعیین شود تا از بروز هرگونه وقفه در انجام وظایف و ایجاد اختلال در ارائه خدمت به شهروندان محترم پیشگیری به عمل آید.
همچنین کارکنان دارای کسر ساعت کار اعم از معلولین، بانوان دارای شرایط خاص، ایثارگران دارای کسر ساعت کار موظف، کماکان از کاهش ساعت کار روزانه خود بهره مند خواهند شد.
طبق این بخشنامه ضمن رعایت دقیق دستورالعمل ها، پروتکل های بهداشتی، طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد های غیرضروری، از تاریخ یاد شده تمامی کارکنان در محل کار خود حضور خواهند یافت و ملزم به ثبت تردد در دستگاه های حضور و غیاب واحد محل خدمت خود هستند. دسترسی های ایجاد شده در سامانه تردد در قسمت ثبت کارت به صورت خود اظهاری نیز به روال قبل بازخواهد گشت.
کارکنان دارای شرایط خاص در صورت نیاز می توانند از مرخصی استحقاقی و یا استعلاجی برابر قوانین و مقررات مربوطه بهره مند گردند. کارکنان مبتلا به بیماری های زمینه ای(گروه پر خطر با تایید شرکت شهر سالم) و همکاران ایثارگر(جانبازان شیمیایی) می توانند تا اطلاع ثانوی با تایید بالاترین مقام مسئول واحد سازمانی به صورت دورکاری تداوم خدمت داشته باشند.
دورکاری به عنوان یکی از شکل های رسمی انجام کار در دست برنامه ریزی است که دستورالعمل مربوطه متعاقب تعیین مشاغل دورکار و ضوابط مربوطه برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
در راستای حفظ سلامتی کارکنان شهرداری تهران و همچنین نحوه ی حضور آنان در ساعات کاری تعیین شده، ساعت ناهاری تا اطلاع ثانوی لغو و منظور نخواهد شد و هزینه ناهار کارکنان شاغل در مشاغل نگهبانی و یگان حفاظت که به صورت شیفتی مشغول بکار هستند، از ابتدای سال جاری و برابر تعرفه قانونی و پس از تایید مراتب از طریق مبادی مربوطه پرداخت می شود.
در این بخشنامه با اشاره به به بند یک بخشنامه نحوه پرداخت مزایای غیرمستمر در اردیبهشت و خرداد ماه سال ۱۳۹۹ مبنی بر کسر سرانه ساعات اضافه کار، آمده است: از خرداد ماه کاهش سرانه اضافه کار تمامی واحدها از ۱۰ ساعت به میزان ۲۰ ساعت اصلاح و تخصیص آن بر اساس میزان عملکرد کارکنان و تایید مدیر مافوق صورت می پذیرد.
با توجه به بهبود شرایط و مدیریت نسبی بحران، سرانه اضافه کار و تعطیل کار کلیه واحدهای مندرج در بند ۱-۱ بخشنامه فوق الذکر نیز همانند سایر واحدها در بند ۵ است. همچنین با توجه به بند ۴ بخشنامه فوق الذکر ،۲۰% از کارکنان شاغل در واحدهایی اعم از اجرایی، بحران، بهداشتی و خدمات ایمنی، نگهبانی، خدماتی و … می توانند از سقف ۱۶۰ ساعت برای مزایای اضافه کار و در قالب سرانه واحد سازمانی برخوردار شوند.