مدیریت شهری

آمادگی برای مشارکت بخش خصوصی در احداث بازارهای جدید میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه رونق اقتصاد شهری، نیازمند بسترسازی برای حضور فعال بخش خصوصی است، گفت: به این منظور، بستر لازم برای مشارکت بخش خصوصی در احداث بازارهای جدید میوه و تره بار فراهم شده است.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با بیان اینکه حکمرانی خوب شهری از تعامل سازنده سه ضلع نهادهای عمومی، بخش خصوصی و جامعه مدنی به دست می‌آید، افزود: اولویت اصلی و نتیجه غایی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در توسعه کیفی و کمی خدماتی که ارائه می‌دهیم، رضایتمندی شهروندان است.

وی با اشاره به یک میلیون نوبت خرید روزانه در میادین میوه و تره بار و اختلاف قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی محصولات در این مراکز نسبت به سطح شهر، اظهار کرد: ساخت بازارهای جدید میوه و تره بار ضمن تامین مایحتاج روزانه شهروندان، برای مشارکت‌کنندگان بخش خصوصی نیز می‌تواند سود مناسبی به همراه داشته باشد.

راد با بیان اینکه اصلاح زنجیره تامین میوه و تره بار یک ضرورت است، تصریح کرد: با اصلاح فرآیند توزیع و کاهش فاصله تولید تا مصرف، می‌توانیم ضمن کاهش ضایعات و هدررفت محصولات، نقش موثرتری در کاهش قیمت میوه و تره بار ایفاء کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف شهروندان، خاطرنشان کرد: تغذیه سالم را می‌بایست به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم تا مصرف درست و بهینه مواد سالم غذایی، ضمن تامین سلامت شهروندان، سهم بیشتری در کاهش هزینه‌ خانوارهای شهری داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا