اجتماعی و فرهنگی

کدام مناطق تهران بالاترین آمار مراجعات کرونایی به مراکز درمانی را دارند؟

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: بیشترین آمار مراجعات کرونایی به مراکز درمانی شهرداری تهران مربوط به مناطق ۵، ۳، ۱، ۸ و ۶ شهرداری تهران است.

به گزارش شوراآنلاین، حمید چوبینه” مدیرعامل شرکت شهر سالم” درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا در بین کادر درمان مراکز درمانی شهرداری تهران گفت: همانطور که آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد، ابتلا به کرونا در کشور اوج گرفته است و مراجعات نیز  به طبع آن به درمانگاه‌های مختلف به ویژه درمانگاه‌های شهرداری تهران نیز افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: مراجعات شبه کرونایی با این پیش‌فرض که با اطمینان بیشتری می‌توان آنها را کرونا فرض کرد،‌ خیلی بیشتر از گذشته شده است و پزشکان مراکز درمانی ما افزایش مراجعات را گزارش می‌کنند.

توزیع موارد حمایتی وزارت بهداشت فراگیر نیست

چوبینه ادامه داد: متاسفانه وزارت بهداشت با وجود آنکه بار درمانی به خیلی از مراکز خارج از مجموعه وزارت بهداشت نیز وارد است، ‌در توزیع موارد حمایتی نگاه فراگیری ندارد و نگاه درون وزارتخانه‌ای دارد. مراکزی مانند مراکز درمانی ما نیز از روز اول شیوع کرونا همپای وزارت بهداشت مشغول به خدمت بود، اما در تقسیم‌بندی‌های وزارت بهداشت جایگاهی برای همکاران ما در نظر گرفته نشده و این گلایه‌ای است که از همکارانم در وزارت بهداشت دارم.

او تاکید کرد: مراکز درمانی شهرداری تهران نیز باید در تقسیم‌بندی‌ها و درنظر گرفتن امکانات حمایتی از جمله واکسن آنفلوآنزا لحاظ شوند.

چوبینه درباره آمار مراجعات کرونایی به مراکز درمانی شهرداری در روزهای اخیر گفت: در برخی مراکز ما مراجعات روزانه قابل توجه است. برای مثال در مرکز درمانی منطقه ۵، روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر مراجعه می‌کنند. در بقیه مراکز مراجعات کمتر است و از روزی ۵ تا ده نفر تا روزی ۱۲۰ نفر مراجعه نیز داریم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره بیشترین آمار مراجعه به مراکز درمانی شهرداری در مناطق تهران گفت: مناطق ۳، ۱، ۸ و ۶ بیشترین آمار مراجعه را دارند. البته از آنجایی که این مراکز شبانه‌روزی هستند، درصد مراجعه به آنها نیز بیشتر است.

عدم اختصاص سهمیه واکسن آنفلوانزا به کادر درمان شهرداری 

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه در شهرداری تهران آمار افزایش ابتلا به کرونا به نسبت به سطح جامعه با شیب کمتری رخ می‌دهد، گفت: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوشبختانه روند ابتلای گسترده در شهرداری رخ نداده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت برای واکسیناسیون کادر درمان شهرداری سهمیه‌ای اختصاص داده است یا خیر؟ گفت: هیج سهمیه‌ای به ما اختصاص داده نشده است. در پروتکل وزرات بهداشت اسمی از مراکز شهرداری با این گستردگی که در حدود ۲۰ مرکز در سطح شهر تهران را شامل می‌شود، برده نشده است.

چوبینه در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات پرداخت کارانه برای کادر درمان شهرداری تهران نیز به وجود آمده یا خیر گفت:  هرچقدر که شرکت درآمد داشته باشد،‌ همکاران ما نیز به همان اندازه منتفع می‌شوند.

ضرر ماهانه هشت میلیاردی به سیستم بهداشت و درمان شهرداری

او با بیان اینکه بودجه و امکانات خارج از مجموعه تحویل ما نمی‌شود، افزود: ماهانه در حدود ۸ میلیارد تومان به سیستم‌های بهداشت و درمان ما زیان وارد شده که تامین و جبران آن باید از طریق اختیارات کرونایی که در اختیار دولت بود انجام می‌گرفت،‌ اما تاکنون بودجه‌ای به ما پرداخت نشده است.

مدیر عامل شرکت شهر سالم افزود: متاسفانه مبلغی در اختیار ما قرار نگرفت، از طرفی در این مدت پذیرش بیمار برای ما به بیماران کرونایی محدود شد و درآمدهای موارد درمانی دیگر وجود ندارد و بر همین اساس،‌ سطح درآمدی ما پایین آمد. ما سوبسیدهایی برای همکاران در نظر گرفته‌ایم، اما جوابگو نیست چرا که سطح درآمدی شرکت کاهش یافته است.البته تصمیم‌گیران دولتی حمایت‌هایی از ما نیز داشته باشند تا این هزینه‌ها جبران شود.

او درباره تاخیر در پرداخت حقوق به کادر درمانی شهرداری گفت: با حمایت‌هایی که شده است، تاکنون تاخیری در پرداخت حقوق پزشکان و پرستاران ما وجود نداشته است.

مساله جابجایی‌های کادر درمان درون‌سازمانی است

او در پاسخ به سوالی درباره تذکر رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران مبنی بر جابجایی کادر درمان شرکت شهر سالم که نارضایتی آنها را به همراه داشته، گفت: جابجایی در درون سیستم‌ها به معنای حمایت از حوزه درمان است و اینگونه نیست که جابجایی به گونه‌ای باشد که به صنف درمان کم‌توجهی شود.

چوبینه افزود: بعضا ممکن است نظر مدیران داخلی مبنی بر جابجایی باشد که این به منظور انجام خدمت بهتر است. این یک موضوع داخلی است و بحث‌های آن در حد مدیریت کلان شهری نیست، بلکه درون ساختارهای پایین دست مجموعه برای انجام خدمات بهینه است تا خدمت به مردم بهتر انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم اظهار داشت: وقتی فردی وارد سیستم می‌شود به او نمی‌گویند، شما تنها نیروی این درمانگاه هستید، آن فرد برای یک مجموعه جذب می‌شود و امکان دارد ماموریت او تغییر کند. همیشه تلاش ما این بوده است که بهترین،‌ مناسب‌ترین و در دسترس‌ترین امکانات را برای همکاران خود فراهم کنیم.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا