میادین میوه و تره بار چه اقداماتی برای مقابله با کرونا انجام دادند؟
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر استمرار اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در میادین میوه و تره بار گفت: این سازمان در ۸ ماه گذشته و از روز اول اعلام ورود ویروس کرونا به کشور تا امروز که شاهد شیوع این ویروس هستیم، فعالیتهای شبانهروزی برای مقابله با کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اعلام اینکه اجرای موفق طرح فروش غیرحضوری از جمله اقدامات موفق این سازمان به شمار میآید که از اول فروردین به اجرا درآمده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است، افزود: تدوین، ابلاغ و اجرای دستورالعملهای بهداشتی در ۴ محور عملیاتی برای کارکنان، بهرهبرداران، تأمینکنندگان و شهروندان براساس پروتکلهای ابلاغی از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در میادین میوه و تره بار از دیگر تدابیر این سازمان است.
وی با اشاره به اینکه غربالگری دورهای کارکنان و کارگران میادین میوه و تره بار و تبسنجی روزانه ایشان و جلوگیری از فعالیت پرسنل مشکوک و غیرحضوری کردن تمامی جلسات از طریق ویدئوکنفرانس از جمله اقدامات سازمان مدیریت میادین است، تصریح کرد: ضد عفونی کردن مرتب تمامی سطوح میادین همچون خوابگاههای کارگران، سرویسهای بهداشتی و چرخهای خرید و نیز تأمین و توزیع اقلام حفاظت شخصی همچون ماسک و دستکش برای کارکنان و کارگران به صورت مستمر انجام شده است.
راد با بیان اینکه میادین میوه و تره بار با کمترین تعطیلات، حتی روزهای جمعه نیز باز و مشغول خدماترسانی به شهروندان هستند، تصریح کرد: انجام نشانهگذاری به منظور رعایت فاصله فیزیکی و همچنین، جداسازی ترازوها و صندوقهای فروش غرفهها به منظور کاهش تماس توزینکنندگان و صندوقداران از دیگر تدابیری محسوب میشود که در میادین میوه و تره بار به اجرا درآمده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پایان با تأکید بر اینکه کنترل و قطع چرخه انتقال کرونا، نیازمند همراهی و همکاری تمام مردم است، گفت: از همه شهروندان درخواست میشود برای حفظ سلامتی خود و دیگران، به هنگام حضور در میادین میوه و تره بار مطابق پروتکلهای بهداشتی، ضمن رعایت فاصله فیزیکی حتماً از ماسک و دستکش استفاده نمایند.