شهردار منطقه ۴ در بازدید از دفاتر خدمات الکترونیک: کارکرد مهم دفاتر خدمات الکترونیک شهر پاسخگویی و تسریع در امور مراجعین است
شهردار منطقه ۴ تهران گفت: به حداقل رساندن زمان رسیدگی و پاسخگویی به درخواست شهروندان مهمترین وظیفه دفاتر خدمات الکترونیک است.
به گزارش شوراانلاین، “محمد محمددوست” در بازدید از دفاتر خدمات الکترونیک شهر که با حضور معاون شهرسازی و معماری برگزار شد، با بیان این مطلب و با تاکید بر پاسخگویی شفاف و صریح به درخواست ها و مطالبات شهروندان در حوزه شهرسازی و معماری افزود: اولین گام در افزایش رضایتمندی شهروندان و جلوگیری از سردرگمی و تسریع در انجام امور مراجعین، پاسخگویی سریع، شفاف و دقیق توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر است.
او افزود: هدف از تشکیل و راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک تسریع در امور شهروندان است و اگر دفاتر به وظایف خود به خوبی آشنا شوند نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به ساختمان های شهرداری نیست و از رفت و آمدهای شهروندان در سطح شهر کاسته خواهد شد.
شهردار منطقه ۴ تصریح کرد: کارکرد دفاتر خدمات الکترونیک شهر باید به جایگاه اصلی خود بازگردد و کارها از طریق این دفاتر و به صورت هدفمند برنامه ریزی و اجرا شود.
محمد دوست با اشاره به وضعیت کرونایی حاکم بر کشور و لزوم برنامه ریزی برای کاهش مراجعات و تردد شهروندان به ساختمان های شهرداری منطقه ۴ افزود: در راستای سیاست های ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور ارتقاء سلامت شهروندان و جلوگیری از ترددهای غیر ضروری، از ابتدای سالجاری تلاش شد تا شهروندان به صورت سیستمی و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک درخواست های خود را پیگیری کنند.
او در ادامه از اصلاح ساختار نیروی انسانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۴ خبر داد و افزود: حاکم کردن رویکرد سیستمی و در کنار آن اصلاح ساختار نیروی انسانی حوزه شهرسازی که از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته، توانسته است رضایتمندی شهروندان را فراهم کند.
شهردار منطقه ۴ خاطر نشان کرد: بازدید از دفاتر خدمات الکترونیک شهر به صورت مستمر و هفتگی در دستور کار قرار گرفته و توسط معاون شهرسازی و معماری منطقه و روسای ادارات این حوزه انجام می شود و ضروری است شهروندان درخواست های خود را از طریق دفاتر پیگیری کنند.