اجتماعی و فرهنگی

فریاد “دو-دو” در مخالفت با وزارت فیاضی/ حیدری متخصص و بی‌حاشیه است

نمایندگان مجلس در زمان قرائت نامه رئیس جمهور در نشست علنی، با فریاد «دو دو» مخالفتشان را با این وزیر پیشنهادی اعلام کردند تا زمزمه بازگشت به احمد حیدری (گزینه متخصص، بی‌حاشیه و انقلابی) مطرح شود.
فریاد “دو-دو” در مخالفت با وزارت فیاضی/ حیدری متخصص و بی‌حاشیه است

به گزارش شوراآنلاین، زمانی که رئیس مجلس نامه رئیس جمهور دولت سیزدهم مبنی بر معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد، تعداد زیادی از نمایندگان با فریاد «دو-دو» به آن واکنش نشان دادند و مخالفتشان را اعلام کردند.

بر این اساس به نظر می رسد که دولت باید در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و با احترام گذاشتن به درخواست های مکرر قبلی که از سوی جامعه فرهنگیان، شورای عالی جوانان انقلابی و نیز ستاد مردمی آیت الله رئیسی مطرح شده بود، احمد حیدری را به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند.

بی توجهی به صدای مردم، زیبنده دولت مردمی نیست

معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هرچند با مخالفت قاطع نمایندگان مواجه شده و دولت چاره‌ای جز عقب نشینی از این موضع ندارد، اما واقعیت این است که دلسوزان انقلاب و کشور با پیش بینی چنین واکنش‌هایی و در راستای مصالح نظام آموزشی، احمد حیدری را که یک گزینه انقلابی، متخصص و باتجربه است، به رییس جمهور معرفی کرده بودند.

در هفته های اخیر چندین نامه و درخواست مردمی به منظور حمایت از این گزینه پیشنهادی برای رییس جمهور محترم ارسال شده بود که گویا توجه چندانی به آنها نشده است و اکنون با توجه به شرایط ایجادشده، می‌توان امیدوار بود که این مطالبه مردمی به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

چند روز قبل بود که ۱۲۳ هزار نفر از خانواده بزرگ فرهنگیان طی نامه ای از آیت الله رئیسی درخواست نمودند که گزینه دولت برای وزارت آموزش و پرورش، احمد حیدری معاون سابق این وزارتخانه باشد.

جنبش معلمان انقلابی کشور نیز با استناد به ۱۰ هزار امضا، در بیانیه‌ای از « احمد حیدری» گزینه احتمالی وزارت آموزش و پرورش حمایت کرد و از رئیس جمهور خواستار معرفی وی به مجلس شد.

همچنین محمدحسین علوی رئیس شورای عالی جوانان انقلابی در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، مطالبه مهم جامعه بزرگ و دلسوز معلمان کشور را به ایشان منعکس کرد و ای کاش پیش از اینکه شاهد شکل گیری چنین فضایی در مجلس می‌شدیم، به خواسته و مطالبه دلسوزان کشور توجه میشد.

بازگشت به گزینه مردمی/ حیدری رای اعتماد می‌گیرد

اکنون که دولت با مخالفت نمایندگان برای وزارت مسعود فیاضی مواجه شده، فرصت مناسبی است که ریاست محترم جمهور به عنوان رییس دولت انقلابی و مردمی، به خواسته و مطالبه عمومی فرهنگیان و دلسوزان کشور رجوع کند تا انشالله شاهد معرفی احمد حیدری به مجلس شورای اسلامی باشیم.

یقینا حیدری با توجه به سوابق، تعهد و تخصصی که دارد و نیز به خاطر دور بودن از حاشیه‌ها (که گریبانگیر فیاضی شد) میتواند پاسخ شایسته‌ای به اعتماد دولت، مردم و مجلس بدهد و سکاندار امین و دلسوزی برای وزارت آموزش و پرورش در مسیر هدایت و تربیت فرزندان این مرز و بوم باشد.

مروری بر سوابق احمد حیدری |

  • معاون برنامه ریزی و امور مشارکت های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۱۳۸۸
  • مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش ۱۳۸۸-۱۳۸۶
  • مشاوراجرایی وزیر آموزش و پرورش ۱۳۸۶
  • رییس شورای اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش
  • رییس کمیته مستندسازی وزارت آموزش و پرورش
  • دبیر کمیته امر به معروف و نهی از منکر وزارت آموزش و پرورش
  • عضو هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش ۱۳۸۸-۱۳۸۷
  • دبیرشورای معاونین وزارت آموزش و پرورش
  • نماینده کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • عضو هیات امنای باشگاه خردورزان
  • عضو شورای مشورتی نخبگان مجلس شورای اسلامی
  • عضو گروه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • عضو کمیته تحقیق و تفحص مفقودین و شهدا در غرب و شمالغرب
  • عضو هیات مدیره مرکز ملی مقاوم سازی ایران
  • عضو کمیته برگزاری اولین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور
  • عضو شورای سیاستگذاری اولین سمینار مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای
  • دبیر مقاطع راهنمایی و دبیرستان با سابقه کار ۱۸ سال در آموزش و پرورش
  • مشاور و قائم‌مقام وزیر کشور دولت یازدهم
  • سابقه معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش‌ و پرورش
  • معاون دانشگاه آزاد  از تیرماه ۹۸
  • حیدری دارای مدرک مهندسی عمران و فعال نیروهای انقلاب و بسیج وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا