رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بهای بلیت مترو تهران- پرند گفت: بهای بلیت مترو این مسیر باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود؛ احتمالاً بهای بلیت مترو پرند ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان خواهد بود.
به گزارش شوراآنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به همراه مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه از مسیر متروی تهران- پرند بازدید کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه خط مترو پرند توسط رئیس جمهور افتتاح شد شبکه مترو تهران ۳۰ کیلومتر افزایش یافت و بر همین اساس لازم دیدیم که بازدیدی از مسیر و ایستگاه به بهرهبرداری رسیده، داشته باشیم.
تشکری هاشمی با اشاره به هدف این بازدید خاطرنشان کرد: قرار بر این شد در خلال بازدید از ایستگاه مترو پرند مسائل و مشکلات این خط مشاهده شود؛ با احداث این خط اتفاقات خوبی رخ داده و در بستر آن یک شهر حومهای با ریل به تهران متصل شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته حدود ۲۰ کیلومتر خط مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره برداری رسیده بود، اظهار کرد: خوشبختانه سرویس مطمئنی فراهم شده و در این بازدید مردم تقاضا داشتند تا سرفاصلهها کاهش یابد و از آنجایی که شهر پرند شهر خوابگاهی محسوب میشود و کسب کار افراد در تهران است و باید در ابتدای ساعت اداری به تهران بیایند، ضرورت دارد تا ساعت کار مترو زودتر آغاز شود.
وی گفت: اولین حرکت مترو پرند ساعت ۶ صبح به سمت پرند و ساعت ۷ صبح به سمت تهران انجام میشود و عده ای از شهروندان تقاضا داشتند تا این سفرها زودتر آغاز شود و این موضوع نیز تقاضای درستی است؛ چراکه یک ساعت زمان میبرد و شاید بسیاری از افراد در ساعت مقرر به محل کار خود نرسند.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه درحال حاضر سرفاصله مترو ۲ ساعت است، یادآور شد: با توجه به اینکه خط مترو پرند جنبه آزمایشی دارد؛ باید در آیندهای نزدیک با رفع کاستیها شاهد این باشیم که سرفاصله مترو کاهش یابد و زمان آغاز به کار آن نیز زودتر شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واگن های جدید تصریح کرد: پیشنهاد ما این بوده که در خریدهای آتی برای خط پرند واگن ویژهای سفارش داده شود؛ چراکه مسیر سفر ۵۵ دقیقه است و مسافران این خط باید این مدت در قطار باشند و طی مسیر به صورت ایستاده سختیهای بسیاری دارد؛ لذا باید در خرید ۷۹۱ واگن به سوی خرید واگنهایی با تعداد صندلی زیاد حرکت کنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید سرعت قطارها افزایش یابد، بیان کرد: این قطارها درحال حاضر ۸۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت دارند و باید سرعت آنها متناسب با مسائل فنی افزایش یابد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه قطار خط پرند باید دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد و نواقص آن رفع شود، گفت: از نظر بنده این اقدام به زودی انجام خواهد شد؛ با توجه به اینکه این خط برون شهری است سرفاصله ۳۰ دقیقه منطقی خواهد بود و با ورود واگنهای جدید نواقص آن مرتفع خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه نواقص مترو پرند جزئی است، یادآور شد: این نواقص حتماً در خلال بهرهبرداری کامل مترو رفع خواهند شد؛ درحال حاضر رفت و بر گشت در یک خط انجام میشود اما با تثبیت پست برق و احداث خط دوم که درحال انجام است، مشکلات در زمان کوتاه حل میشود.
تشکری هاشمی درباره بهای بلیت مترو پرند گفت: بهای بلیت مترو پرند باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود و احتمالا بهای بلیت مترو پرند حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان خواهد بود؛ این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی میکنیم تا نهایت یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب خواهد شد.
مسعود درستی مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه زیرساختها باید مناسب باشد تا بتواند ۱۲۰ کیلومتر را تحمل کند، گفت: یک رام قطار در مسیر مترو تهران- پرند تردد میمی کند که این قطار ۱۴ حرکت دارد.
وی ادامه داد: روزانه هفت حرکت از تهران و هفت حرکت از پرند انجام میشود که اولین حرکت ساعت ۶ صبح از پرند به سمت تهران است.