
معاون شهردار تهران تأکید کرد؛ کاهش تقاضای سفر و بهبود ترافیک با تحقق شهرداری غیر حضوری
/خبرنگار: حامد امینی/
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اولین نشست «هوشمندسازی و تحقق شهرداری غیر حضوری» با تأکید بر لزوم هوشمندسازی ارائه تسهیلات و خدمات شهری گفت: تحقق شهرداری غیر حضوری، جزو برنامههای ضروری مدیریت شهری است که علاوه بر ارتقای رضایتمندی شهروندان، در کاهش تقاضای سفر و بهبود ترافیک نیز مؤثر است.
به گزارش شوراآنلاین، محسن هرمزی با اعلام اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، سامانههای متعدد و متنوعی داریم که به ارائه خدمات به شهروندان میپردازند، افزود: تلاش میکنیم که این خدمات در یک سامانه متمرکز شده و به صورت یکپارچه و در قالب یک پنجره واحد خدمترسانی کنند تا شهروندان دسترسی آسان به این سامانه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه راهاندازی سامانه یکپارچه برای ارائه خدمات شهرداری تهران به شهروندان، سرعت و کیفیت خدمترسانی را ارتقاء میدهد، اظهار کرد: در حال حاضر، ایستگاههای مترو و اتوبوسهای بی آر تی به سامانه کیف پول شهروندی متصل هستند و اتوبوسهای بخش خصوصی نیز به زودی دستگاههای خود را بهروز کرده و ریدِرهای جدید نصب خواهند کرد تا امکان استفاده از حساب شهروندی در همه اتوبوسها فراهم شود، ضمن اینکه در آینده نزدیک، ناوگان تاکسیرانی، مراکز معاینه فنی و سایر خدمات حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز به این سامانه متصل خواهند شد.
هرمزی با بیان اینکه با راهاندازی سامانه صورت وضعیت مناطق ۲۲ گانه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، شاهد افزایش شفافیت مالی و جلوگیری از تخلفات احتمالی در صورت وضعیت پیمانکاران مناطق خواهیم بود، تصریح کرد: راهاندازی اداره هوشمندسازی در معاونت حمل و نقل و ترافیک که نقش هماهنگکننده بین مرکز نوسازی و تحول اداری و سازمان فاوای شهرداری تهران و نیز سازمانها و شرکتهای این معاونت در اجرای پروژههای هوشمندسازی را بر عهده دارد، در دستور کار داریم.
معاون شهردار تهران در خاتمه این نشست که با حضور احمد صادقی عضو و رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با تقدیر از تعامل مثبت و سازنده سازمان فاوای شهرداری تهران با معاونت حمل و نقل و ترافیک، لزوم همافزایی و همکاری بیش از پیش این سازمان در هوشمندسازی سریعتر خدمات حوزه حمل و نقل و ترافیک را مورد تأکید قرار داد.