شورای شهرصفحه اصلی

یک فوریت نامگذاری معبری به نام شهید نیلفروشان تصویب شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: در جلسه شورای شهر یک فوریت نامگذاری معبری به نام شهید نیلفروشان با ۱۸ رای تصویب شد.
یک فوریت نامگذاری معبری به نام شهید نیلفروشان تصویب شدبه گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز (۱۵ مهر ۱۴۰۳) در دویست و شصت و هشتمین جلسه شورا با اشاره به روز تهران که ۱۴ مهر بر این روز نامیده شده است، گفت: روز «تهران» در شورای فرهنگی عمومی تایید نشده است. به هر حال باید برنامه‌های خوبی مانند تهران‌گردی برای این روز پیش‌بینی شده باشد.
وی با اشاره به روز روستا و عشایر، گفت: در کشور ما برای روستاییان و عشایر بخاطره داشتن اهمیت بالا، احترام خاصی قائل هستیم. عشایری‌ها منابع اصلی ما هستند و امیدواریم که با برنامه‌ریزی‌های درستی صورت بگیرد تا تمامی روستاهای ما آبادتر شود.
رئیس شورا با اشاره به برگزاری نماز جمعه که هفته گذشته برگزار شد، گفت: نماز جمعه نمادی از مقاومت، اتحاد، هبستگی و اقتدار مردم است و خرسندیم که برگزاری نماز جمعه به لطف الهی به بهترین وجه اجرا شد. با اقامه نماز جمعه که توسط رهبر انقلاب برگزار شد در حالی بود که مدتی از اقامه نماز ایشان محروم بودیم. شوق و حرارتی که از مردم دیدیدم، باید سجده شکر به جا بیاوریم که از صبح زود برای اقامه نماز جمعه به مصلای تهران شتافتند. هرچند که مشکلاتی در رفت و آمد داشتند اما پذیرفتند و در این نماز تاریخی شرکت کردند. انشالله که خداوند به رهبر و ملت نصرت اعطا کند تا بر دشمنان پیروز شود.
چمران با اشاره به تهدید ایرانیان توسط دشمنان، اظهار کرد: در این راستا تصاویری از مجموعه شهروند منتشر شد که کمبود اقلام خوراکی وجود دارد اما این موضوع یک شوخی بیش نبود. این بچه‌بازی‌ها به عقیده من سخیف بودند که با این وسایل مردم را با این قدرتی که دارند، از مسیرشان منحرف کنند.
وی بیان کرد: شما تصاویری از یک خانم مسن دیدید که بر روی یک تخت به نماز جمعه آمده بود تا وفاداری خود را به نماز جمعه و به رهبرمان نشان دهد که واقعا شگفت‌آور بود. وی افزود: دیدید که پاسخ چگونه داده شد و ضربات محکمی به پیکر اسرائیل زده شد. برخی از تعابیر، بچگانه هستند و این شایعاتی که موشک‌ها به زمین اسرائیل برخورد نکرده، را کسی باور نمی‌کند و قطعا این موضوع را یک شوخی تلقی می‌کنند.
رئیس شورا با اشاره به آوارگان مردم فلسطین، افزود: ما امیدواریم که این بمب‌باران‌ها با سقوط اسرائیل به پایان برسد. همچنین باید بگویم که سکوت کشورهای عربی و اروپایی موجب سقوط آنها خواهد شد.
چمران با بیان اینکه بمب‌باران‌های لبنان نیز ادامه دارد، بیان کرد: این درنده‌خویی اسرائیل بیشتر از این نیست که می‌گویند اگر کسی به نجات لبنانیان اقدام کند، آنها را می‌کشیم و در این راستا ۲۶ پزشک به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به سفر وزیر امورخارجه کشورمان به لبنان، بیان کرد: آقای عراقچی با مقامات سوریه و لبنان دیدار کردند و امیدواریم که به زودی شاهد موفقیت‌های سیاسی و نظامی ایشان باشیم. قطعا اگر این راه سیاسی را دنبال کنند، موفقیت‌های شایانی نصیب کشور ما خواهد شد.چمران گفت: وقتی جبهه نظامی و سیاسی کنار هم قرار می‌گیرند، جبهه مردم می‌تواند توطئه‌ها را خنثی کنند.
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه ضمن یادآوری عملیات وعده صادق۲، گفت: دست تمامی بچه‌های سپاه پاسداران را می‌بوسم چرا که افتخار آفرینی کردند.
سخنگوی شورای شهر ادامه داد: روز جمعه و برگزاری نماز جمعه نشان داد که وقتی امت به پای امامشان می‌آیند، قدرتشان از قدرت موشک بیشتر است. وی ضمن تشکر از سازمان زیباسازی شهرداری تهران، گفت: از شهادت سیدحسن نصرالله تا وعده صادق۲، بیلبوردهای خوبی را تدارک دیدند. آنچه درمورد مقاومت می‌گذرد حتما باید یک نسخه‌ای برای مردمی که خبر ندارند، آماده کنیم. باید فکر کنیم که چگونه برای آنها مطلب تولید کنیم تا هرکسی با فطرت خودش با حق همراه شود.
لزوم شهرداری به اخذ مصوبه از سوی شورا برای ورود تراموا به تهران
سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه دشمن بداند که رد شدن از خطوط قرمز ایران، پاسخ سختی را در پی دارد، گفت: حضور میلیونی مردم در مصلای تهران نشان داد که مردم در راستای اهداف و آرمان‌های کشور متحد هستند‌.
رئیس کمیته سلامت شورا ادامه داد: روز تهران را به پایتخت‌نشینان تبریک می‌گویم و امیدوارم که در این روز شرایطی فراهم شود تا از فرصت برای ظرفیت‌های تاریخی شهر تهران استفاده کنیم.
وی با اشاره به ورود تراموا به تهران، گفت: در حالی قرار است تراموا به تهران بیاید که هنوز این موضوع در شورا بررسی نشده است. ورود تراموا نیازمند گرفتن مصوبه از شورا است. شهرداری تهران بعد از خرید باید به ارائه لایحه به شورای شهر تهران اقدام نمایند. استفاده و ورود تراموا به تهران باید به صورت علمی بررسی شود و بعد از مصوبه گرفتن از شورا این موضوع انجام شود.
سروری: نتانیاهو میان اقتصاد و اقتدار مانده است
پرویز سروری، نائب رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: دشمن وارد فاز روانی شده تا خود را بازسازی کند. از بنظر بنده، با توجه به ضربه هولاناکی که اسرائیل خورده نباید به فکر پاسخ باشد. نتانیاهو در وضعیت بحرانی قرار گرفته است و می‌داند که شکست او منجر به نابودی دولت اسرائیل خواهد شد و همه می‌دانند که حکمی درمورد او درنظر گرفته خواهد شد، اجرا می‌شود.
وی افزود: نتانیاهو بین اقتصاد و اقتدار مانده و این در حالی است سردار باقری نیز اعلام کرده که در صورت کوچکترین اقدامی از سمت اسرائیل، منابع غیر اقتصادی را نخواهیم زد بلکه تمامی مراکز اقتصادی مورد اصابت قرار می‌گیرد.
وی ضمن تشکر از سازمان زیباسازی، گفت: این سازمان بعد از ساعت ۸ که عملیات ایران آغاز شد، تیترهای روزنامه‌ها را گرفت و به چاپ رساند و در تابلوها نصب کرد که یکی از عملیات ارزشمندی بود. تابلوهای زیباسازی پلاکارد نیست بلکه نیازمند خلاقیت و سلیقه است تا در شرایطی که مردم در ترافیک خسته هستند، این بیلبوردها روحیه بخش باشد.
سروری بیان کرد: این روزها شاهد ایثارگری دریادلان هستیم. نقاط متمرکز دشمن قطعا امنیت کشور است و امنیت کشور در دست دریادلان فراجا است و با تمام وجودشان از مرزها محافظت می‌کنند. امیدواریم وضعیت فراجا هر روز بهتر و مقتدرانه‌تر از قبل باشد.
تصویب یک فوریت نامگذاری معبری در پایتخت به نام شهید نیلفروشان
در ادامه جلسه شورای شهر یک فوریت نامگذاری معبری به نام شهید نیلفروشان با ۱۸ رای تصویب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا