چه کسی خط مترو فاطمی تجریش را احداث می کند؟
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در مورد خط مترو جدید التاسیس فاطمی تجریش با اشاره به تقاضای بالای مسافر در این مسیر گفت: به دلیل حجم بالای مسافر عملا نیازمند احداث چنین خطی هستیم.
وی با بیان اینکه خیابان ولیعصر(عج) به لحاظ زیست محیطی استثنایی و جز خیابانهای انگشتشمار در دنیا است گفت: برهمین اساس باید تلاش کنیم تا این خیابان حفظ شود و ایجاد مترو نیز میتوانند در این راستا کمک کننده باشد چراکه کاهش تردد خودروهای شخصی آسیب کمتری به در ختان وارد میکند و قطعا ایجاد تونل مترو در اعماق ۴۰ متری زمین نیز آسیبی و ارتباطی با فضای سبز سطح خیابان ندارد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه با حمایت از بخش خصوصی، این بخش میتواند به طور جدی به حوزه حمل و نقل که توجیه اقتصادی نیز دارد، وارد شود در پاسخ به برخی شائبات مبنی بر نقش یک برج ساز در ایجاد این خط مترو گفت: پاسخ این سوال که آیا ایجاد مترو با برج سازی ارتباطی دارد یا خیر؟ پاسخ منفی است چراکه برج سازان براساس ضوابط شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ و فارغ از اینکه مترویی در نزدیکی پروژه باشد یا خیر، باید کار خود را انجام دهد و اینکه ساخت و ساز را با مترو پیوند دهیم دو موضوع بی ارتباط با یکدیگر هستند.
تشکری هاشمی در مورد میزان اعتبارات این خط نیز گفت: برآورد اولیه نشان میدهد لازم نیست برای احداث خط مترو فاطمی – تجریش پایانه بزنیم چراکه یک خط اتصالی بین خط یک، سه و شش است؛ بنابراین هزار میلیارد تومان برای احداث این خط لازم است.