اجتماعی و فرهنگی

برگزاری همایش بزرگ شوراها با حضور رئیس جمهور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین افشار در جمع خبرنگاران درباره همایش بزرگ شوراها اظهار داشت: براساس دعوتی که وزیر کشور از رئیس جمهور انجام داده است همایش بزرگ شوراها در روز نهم اردیبهشت از ساعت ۸ الی ۱۱ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش به میزبانی وزارت کشور و با حضور نمایندگان کمیسیون‌های شوراهای مجلس، مدیران شهری و روستایی، نمایندگان شورای عالی استان‌ها، اعضای شوراهای شهری با جمعیت بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان‌ها و شهرداران این شهرها که مجموعاً ۵۰ شهر کشور را تشکیل می‌دهند برگزار می‌‌شود.

افشار گفت: مجموعاً ۱۶۰۰ نفر از اعضای شوراها و مدیران مرتبط با مدیریت کشور در این همایش دعوت شده‌اند.

وی درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: همزمان با سالروز فرمان امام راحل در رابطه با تأسیس شوراها و ایجاد انگیزه در شوراها و اطلاع‌رسانی عمومی از نقش و جایگاه این نهاد عمومی و همچنین اعلام سیاست‌ها و اقدامات دولت در خصوص شوراها و انتظارات متقابل از آنها اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرکل امور شوراهای شهر و روستای وزارت کشور درباره تعامل شوراها و شهرداری‌های سراسر کشور افزود: برای پیشرفت در امور کار و به نتیجه رسیدن مصوبات باید تعامل بین شوراها و شهرداری باشد و این تعامل در راستای اجرای قانون و مصوبات شوراها است.

افشار بیان داشت: نظارت بر شوراها از طریق وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران در قسمت‌های مختلف انجام می‌شود.

وی گفت: فرمانداران بر مصوبات شوراهای شهر و بخشداران بر مصوبات شوراهای روستا نظارت کافی و کامل دارند لذا تخلفی در این صورت انجام نشده است.

مدیرکل امور شوراهای شهر و روستای وزارت کشور با اشاره به اینکه عمده تخلفات شوراها در قالب مصوبات نیست و به صورت شخصی انجام می‌شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی نسبت به برخورد با متخلفین در شوراها اقدام می‌کنند.

افشار گفت: ۱۱۷ هزار نفر عضو شوراهای شهری و روستایی در کشور هستند و تخلفات فردی آنها نمی‌تواند به پای جامعه شوراها نوشته شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا