اجتماعی و فرهنگی

جزئیات نوسازی مینی بوسها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رضا تقی‌پور ضمن تاکید بر اهمیت هریک از مدهای حمل و نقل در ناوگان شهری تهران، اظهار داشت: اتوبوس‌ها، مترو، تاکسی‌ها، ون‌ها و مینی‌بوس‌ها هر کدام با ظرفیت‌هایی مختلف به ماموریت تعریف شده خود در شهر عمل می‌کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هم اکنون در شهر تهران مسافرت‌های گسترده درون شهری با روش‌های متفاوت در حال انجام است که مینی‌بوس به عنوان بخشی از ناوگان حمل نقل شهری سهم خود را دارد اما متاسفانه میزان فرسودگی آن بالا است.

 تقی‌پور بخش خصوصی را مایل به ورود در عرصه مینی‌بوس دانست و افزود: به تازگی اقدامات خوبی در راستای جایگزینی مینی‌بوس‌های فرسوده با خودروهایی دارای سطح کیفی بالا، آلایندگی پایین با استانداردهای زیست محیطی انجام پذیرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد زمان بندی پیش‌بینی شده برای نوسازی مینی‌بوس‌های شهر تهران اظهار داشت: اهداف و مسیر راه مشخص شده و روشن است اما با توجه به محدودیت‌هایی که در تولید داخل و واردات داریم نمی‌توان زمان بندی دقیقی برای آن اعلام کرد.

وی بحث اتوبوس‌ها را به دو بخش خصوصی و وابسته به شهرداری تقسیم کرد و گفت: شهرداری علاوه بر مالکیت بخشی از ناوگان اتوبوس‌رانی، طراحی و کنترل خطوط اتوبوس‌رانی را بر عهده دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: دوره‌هایی برای ارتقاء کیفیت رانندگان و رعایت حقوق شهروندی برگزار شده و کماکان ادامه دارد. البته در قراردادهای بخش خصوصی بندی به نام SLA پیشنهاد شده که نحوه تردد و تعداد مسافر در هر خودرو و … را در پروانه بهره‌برداری آن‌ها مشخص می‌کند.

تقی‌پور در پایان تاکید کرد: بند SLA در واقع کف سرویس‌ها را تعریف کرده است. البته این مساله نیاز به نظارت دقیق‌تری را در آینده طلب می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا