شورای شهر

رقم بدهی های شهرداری مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین قدرت گودرزی در دویست و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به منظور ارائه گزارش در خصوص دیون شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی در صحن علنی شورا، گفت: از سال ۸۴ تا ۹۴ مدیریت شهری اقداماتی در جهت توسعه زیرساختها در شهر تهران انجام داده است.

وی گفت: در طول ۱۰ سال ۱۰۰ کیلومتر به شهر تهران اضافه شده است و ۳۴ کیلومتر مترو در سال ۸۴ در سال ۹۴ به ۱۳۴ کیلومتر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های مترو نیز از ۳۷ ایستگاه به ۱۰۷ ایستگاه افزایش یافته است و ساخت مترو در طول این مدت ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که اگر بنا بود در این دوره ۱۰۰ کیلومتر مترو بسازیم باید ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شد.

گودرزی به احداث خطوط ۶ و ۷ متروی تهران اشاره کرد و گفت: ۶۴ کیلومتر مترو در دست ساخت است و خط ۷ مترو امسال به بهره‌برداری می‌رسد و خط ۶ نیز در ۶ ماهه اول سال نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: خطوط ۶ و ۷ مترو ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

گودرزی بیان داشت: خط فرودگاه امام نیز به طول ۵۲ کیلومتر در حال احداث است که از سوی دولت این موضوع به شهرداری سپرده شده است.

وی گفت: تونل توحید، رسالت و امیرکبیر و دیگر تونل‌های شهر به طول ۳۲ کیلومتر در ۱۰ سال اخیر ساخته شده است و ۵۱۵ کیلومتر بزرگراهی تهران نیز احداث شده است.

گودرزی یادآور شد: شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز از ۴۶ به ۸۶ کیلومتر افزایش یافته است و در این خصوص اقداماتی در حال انجام است.

وی یادآور شد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی در ۱۰ سال اخیر از ۷۲ ایستگاه به ۱۲۱ ایستگاه افزایش یافته است و سرانه فضای سبز به ازای هر نفر نیز از ۹.۲ متر مربع به ۱۵ متر مربع افزایش یافته است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران یادآور شد: بوستان‌های شهر تهران در ۱۰ سال اخیر از ۱۳۸۱ بوستان به ۲۳۰۰ بوستان و فضای سبز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اگر محدودیت‌هایی وجود نداشت اقدامات مدیریت شهری تاکنون بیش از این بود، اظهارداشت: دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: ۵۵ درصد در سال‌های اخیر کاهش صدور پروانه از محل ساخت و ساز داشته‌ایم.

وی درباره دیون شهرداری تهران به پیمانکاران نیز اظهارداشت: بعد از این موارد، صورت وضعیت‌ها توسط پیمانکاران ارائه نشده است. کل دیون شهرداری به پیمانکاران افراد حقیقی و حقوقی ۸۵۱۵ میلیارد تومان است و بدهی شهرداری فقط به پیمانکاران ۵ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان است.

معاون قالیباف گفت: بدهی شهرداری تهران در خصوص املاک و مستغلات نیز ۱۷۱۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

گودرزی افزود: از سال ۸۴ تا ۹۴ مبلغ ۱۷۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهر تهران هزینه شده است که ۶۲ هزار و ۲۶ میلیارد تومان آن بودجه نقدی بوده است.

وی درباره اینکه شهرداری در طول ۱۰ سال اخیر چه مقدار دارایی و املاک فروخته است، گفت: کل املاک فروخته شده ۹ هزار و ۶ میلیارد تومان است ولی از سوی دیگر ۲۱ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان افزایش دارایی داشته‌ایم.

معاون شهردار تهران یادآور شد: شهرداری تسهیلاتی نیز دریافت کرده است که ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان از بدهی بانک‌ها قبل از سال ۸۴ بوده است و بخشی از تسهیلات نیز براساس توافقات صورت گرفته در حال پرداخت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا