شورای شهر

خط ۷ مترو باید سال گذشته تکمیل می‌شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر به ازای ۵ کیلومتر خط مترو باید یک رام قطار به آن اختصاص بدهیم. اگر هزینه‌های حفر تونل، احداث ایستگاه و تهیه یک رام قطار را محاسبه کنیم ۱۷۰ تا ۱۸۰میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر مترو خواهد شد.

وی  ادامه داد: باید در سال گذشته خط ۷ مترو به بهره برداری می‌رسید، اما به دلیل کمبود اعتبارات این اقدام میسر نشد البته مدیریت شهری در تلاش است با همکاری بانک شهر خطوط ۶ و ۷ مترو را طی سال جاری و آینده به بهره برداری برساند. باید در سال ۹۷ خطوط مترو به ۳۰۰ کیلومتر برسد.

سرخو با بیان اینکه در سال ۹۳ ، ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس در پایتخت فعالیت می‌کردند که ۲۰۰۰هزار دستگاه آن فرسوده بودند، گفت: طبق برنامه در سال ۹۷ باید ۹ هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت داشته باشیم که هیچ کدام فرسوده نباشد.

رئیس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت: هم اکنون قرار براین است که شرکت‌هایی در این حوزه ورود کنند و با شهرداری تهران قرارداد ببندند تا اتوبوس‌هایی که آلایندگی کمتری دارند را وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه خطوط اتوبوسوانی در غرب تهران محدود است، بزرگراه‌های شرق به غرب ما همواره با ترافیک سنگین روبرو هستند.

سرخو به کاهش آلودگی پایتخت از نکاتی است که از روزهای اول شورای چهارم به آن توجه خاص شده است، گفت: برای تحقق این امر مصوبه‌های بسیار خوبی در شورا داشتیم که نمونه آن فیلترگذاری اتوبوس‌های دیزلی پایتخت است.

وی با تاکید بر اینکه موتورسیکلت‌های پایتخت آلایندگی‌های  بالایی دارند، گفت: پیش‌بینی‌هایی که برای موتورسیلکت‌ها داشتیم این بود که به موتورهای برقی با قدرت ۳ هزار وات تسهیلات بدهیم، اما بعدا به این نتیجه رسیدیم که کیفیت موتور را صرف نظر کرده و تسهیلات را به موتورهای با سوخت پاک ارائه کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا