بهسازی باند مهرآباد به کجا رسید؟
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی رستمی درباره آخرین وضعیت طرح های توسعه ای فعال در مهرآباد اظهار کرد: با توجه به ترافیک بالا و تعداد زیاد مسافران برنامه ریزی برای طرحهای توسعهای در مهرآباد کار سختی است اما با این وجود و با محوریت اجرای طرح ها در ساعت تعطیلی فرودگاه در نیمه شب، کارها به شکلی مطلوب پیگیری میشود.
وی ادامه داد: بحث توسعه ترمینال فرودگاه مهرآباد همزمان در شش محور پیگیری می شود و انتظار داریم با نهایی شدن جزئیات باقی مانده به زودی کار ساختمان تمام شود. بحث بهسازی باند ۲۹راست نیز در مرحله بتون ریزی قرار دارد و در صورتی که شرایط به همین شکل باقی بماند در نیمه دوم امسال به بهره برداری خواهد رسید. به طور خاص معاونت برنامه ریزی شرکت فرودگاه های کشور نیز مذاکره با طرف های خارجی برای سرمایه گذاری و ورود به پروژه های فرودگاهی را پیگیری می کند.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره وضعیت ترافیکی مهرآباد و نحوه مدیریت پرواز ها در این فرودگاه نیز گفت: خوشبختانه با توجه به ممنوع شدن پرواز های نیمه شب در مهرآباد فضایی به وجود آمده تا هم برنامههای توسعهای فرودگاه پیگیری شود و هم شرایط برای کاهش فشارها به وجود بیاید.
به گفته وی در حال حاضر به جز پروازهای اورژانسی و یا ویژه مهرآباد در ساعات نیمه شب هیچ پرواز برنامه ای را نمی پذیرد و از این رو چند طرح توسعه ای موجود در این ساعات پیگیری می شود.
رستمی در پاسخ به این سوال که بالا رفتن تعداد پروازها در مهرآباد تا چه میزان با امکانات این فرودگاه نیز اظهار کرد: هرچند تعداد بالای مسافران و ترافیک سنگین پروازی کار پیگیری خدمات فرودگاهی را دشوار می کند اما مهرآباد در حال حاضر با مدیریت ترافیک فعلی مشکلی ندارد و در صورتی که این فشار ها افزایش یابد نیاز به بالا بردن توان و امکانات خواهد بود.
وی رسیدن ترمینال های جدید فرودگاه های امام خمینی را اصلی ترین جایگزین ممکن برای فرودگاه مهرآباد دانست و اضافه کرد تا زمانی که طرح های توسعه ای فرودگاه امام تکمیل نشود و ظرفیت مسافر پذیری این فرودگاه افزایش نیابد مهرآباد جایگزین مطمئنی نخواهد داشت و از این رو کار باید به مانند سابق ادامه یابد.