مدیریت شهری

اجرای طرح «درب به درب» توسط پیک بادپا / راه‌اندازی مرکز تلفنی ۸۲۸۲ بادپا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهندس غلامرضا ترابیان صبح امروز در نشست خبری پیرامون تشریح جزئیات عملکرد و نوآوری‌های پیک بادپا گفت: شرکت پیک بادپا در سال ۷۴ بنا به تدابیر شهردار وقت تهران و به منظور کاهش ترافیک، سفر و آلایندگی هوا تاسیس شد که خوشبختانه هر روزه شاهد اقبال زیاد مردم از خدمات این شرکت هستیم.

 

وی با بیان اینکه روزانه ۱۲ هزار سفر توسط موتورسواران و وانت این شرکت پوشش داده می‌شود، گفت: پیک بادپا با داشتن حدود ۳۰۰۰ موتورسوار بزرگترین ناوگان موتوری حمل و نقل کالای پایتخت را به خود اختصاص داده است.

 

ترابیان با اشاره به فعالیت ۵۰۰ وانت بار در این شرکت، گفت: در صدد آن هستیم که تعداد ناوگان حمل و نقل وانت شرکت را توسعه دهیم و در صورت درخواست شهروندان نسبت به اعزام کامیونت نیز اقدام خواهیم کرد.

 

مدیرعامل شرکت حمل و نقل کالای تهران با بیان اینکه موتورسواران می‌توانند کالاهای کوچک در حد ۱۰ کیلوگرم را حمل کنند، گفت: اگر کالا بزرگ و وزن آن زیاد باشد باید از وانت برای جابجایی آن بهره گرفت.

 

ثبت سفارشی ارسال کالا

 

وی با اعلام خبر راه اندازی ثبت سفارش اینترنتی گفت: از آنجایی که شرکت پیک بادپا مورد اعتماد و اطمینان مردم است سعی کردیم در راستای اجرای ماموریت‌های خود از فناوری‌های نوین نیز بهره بگیریم. به گونه‌ای که اخیرا نرم افزار جدیدی طراحی شده است که متقاضیان می‌توانند با حضور در این وب سایت درخواست خود را اعلام و بارنامه نیز به صورت اینترنتی صادر خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شعب پیک بادپا نیست.

 

اجرای طرح «درب به درب»

 

 

وی همچنین از اجرای طرح «درب به درب» در شرکت پیک بادپا خبر داد و گفت: در این چند سال که از فعالیت شرکت پیک بادپا می‌گذرد همواره شهروندان درخواست‌های خود مبنی بر ارسال مرسولات به خارج از کشور را مطرح می‌کردند بر همین اساس در طرح «درب به درب» مرسولات شهروندان از در منزل توسط پیک دریافت و به فرودگاه منتقل می‌شود.

 

ترابیان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط شرکت پیک بادپا با نمایندگی‌های بخش بارهوایی و هماهنگی با ایرلاین‌ها گفت: نمایندگی پیک بادپا در فرودگاه‌های داخل کشور مستقر و پس از تحویل بار آنها را به مقصد می‌رساند.

 

وی با بیان اینکه مرسولات شهروندان در این طرح از مبداء تا مقصد توسط شرکت مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: در مورد محصولات خارج از کشور شهروندان نیز این شرکت با شرکت‌ آرامکس هماهنگی‌های لازم را انجام داده است تا این شرکت خارجی که در همه کشورهای دنیا شعبه دارد، مرسولات ایرانیان را به دستشان برساند.

 

ترابیان با بیان اینکه در حال حاضر در تمام مراکز استان‌ها شعب پیک بادپا راه اندازی شده است گفت: در صدد آن هستیم در کلیه شهرستان‌ها نیز تا پایان سال ۹۴ نمایندگی ایجاد کنیم.

 

راه اندازی ۸۲۸۲

 

وی همچنین از راه اندازی مرکز تلفنی ۸۲۸۲ با پشتیبانی۴۰ اپراتور خبر داد و گفت: این مرکز تلفن راه اندازی شده و شهروندان می‌توانند همانند دیگر مراکز پشتیبانی با این شماره تماس گرفته و سفارش خود را ارائه و اپراتورها نیز سفارش را به نزدیکترین شعبه مربوطه اعلام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل کالای تهران همچنین از راه اندازی سیستم نظارتی و کنترلی CRM خبر داد و اظهارکرد: این سیستم نظارتی در راستای کنترل تقاضاها انجام گرفته است.

 

پیک بادپا بیمه است

 

ترابیان با بیان اینکه کلیه کالاهای منتقل شده توسط پیک بادپا تا سقف ۵۰۰ هزار تومان بیمه هستند، گفت: در صورتی که ارزش ریالی کالای منتقله بیش از ۵۰۰ هزار تومان است، فرد سفارش دهنده می‌تواند آنرا اعلام کند تا سقف بیمه‌ای بالاتری برای آن در نظر گرفته شود.

 

به گفته مدیر عامل شرکت پیک بادپا تا کنون اتفاق ناگواری همچون سرقت و مفقودی کالاها برای مشتریان این پیک صورت نگرفته است و در صورت بروز خسارت نیز وجه خسارتی پرداخت شده است.

ترابیان در ادامه این نشست خبری خود با اشاره به توزیع انبوه و تجمیعی کالاها توسط پیک بادپا گفت: بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها تقاضا داشتند که بسته‌های پستی و کالایی آنها در حجم انبوه توسط موتورسواران پیک بادپا توزیع شود که بر همین اساس نیروی انتظامی، سازمان بازنشستگی و بانک ملت نیز توزیع مرسولات انبوه خود را بر عهده پیک بادپا قرار دادند.

 

 

طرح تهیه و توزیع داروی جانبازان

 

 

وی همچنین از انعقاد قراردادی با یکی از مناطق سازمان بنیاد شهید تهران خبر داد و گفت: بر اساس این طرح تهیه و تحویل داروی جانبازان بالای ۴۰ درصد که قادر به حرکت نیستند بر عهده موتورسواران پیک بادپا گذاشته شده است که به صورت روزانه نسبت به تهیه و تحویل این داروها اقدام خواهند کرد.

 

ترابیان در مورد فروش اینترنتی و غیرحضوری محصولات فروشگاه شهروند نیز اظهارکرد: پیک بادپا با فروشگاه شهروند در زمینه توزیع اقلام سفارش غیر حضوری مشتریان قراردادی منعقد کرده است؛ اما از آنجایی که هنوز فرهنگ خرید اینترنتی بین مردم فراگیر نشده است، میزان عملکرد آنها کم است.

 

 

شورای شهر نرخ جدید پیک موتوری را اعلام نکرده است

 

 

مدیرعامل شرکت حمل و نقل کالای تهران(پیک بادپا) شهرداری تهران همچنین در مورد نرخ گذاری مسافت موتورسواران و وانت باران پیک بادپا گفت: نرخ گذاری قانونا بر عهده شورای شهر تهران است که هنوز این مسئله ابلاغ نشده است و بر اساس نرخ نامه خودمان که در سال ۹۱ تصویب شده اقدام به جابجایی کالا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سرعت، مسافت، حجم و امنیت کالا در تعیین نرخ اثرگذار است، گفت: این نرخ توافقی فی ما بین پیک و سفارش دهنده است.

ترابیان همچنین در مورد ساماندهی چرخ دستی‌های منطقه بازار نیز گفت: ۱۲۰۰ باربر ساماندهی و کارت شناسایی برای آنها صادر خواهد شد و در سیستم الکترونیکی مشخصات آنها درج خواهد شد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل کالای تهران(پیک بادپا) شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۱ هزار باربر در تهران مشغول به فعالیت هستند که تنها ۵۰۰۰ نفر آنها ثبت نام کرده‌اند، گفت: هفته آینده طی مراسمی، ساماندهی چرخ دستی‌های بازار آغاز می‌شود.

 

 

اعلام آمادگی برای ورود موتور برقی

 

 

اعلام آمادگی شرکت پیک بادپا برای توزیع روزنامه‌ها

 

 

وی همچنین در مورد بکارگیری موتوربرقی در سیستم پیک بادپا گفت: از آنجایی که وسیع ترین ناوگان موتوری در اختیار شرکت پیک بادپاست، آماده هستیم کل ناوگان را به موتور برقی تبدیل کنیم و موتورهایی که قابلیت پاسخگویی به ماموریت‌های ما را داشته باشند را جذب کنیم.

 

وی همچنین از اعلام آمادگی شرکت پیک بادپا برای توزیع روزنامه‌ها خبر داد و گفت: این ظرفیت و آمادگی در پیک بادپا وجود دارد که نسبت به انتقال روزنامه برای مشترکان اقدام کند.

 

 

پاسخ انتقاد تند ترابیان از رئیس اتحادیه پیک موتور

 

ترابیان همچنین در مورد انتقادات رئیس اتحادیه صنف تاکسی دار و پیک موتور تهران که عنوان داشته بود پیک موتوری بادپا بدون مجوز و غیر قانونی فعالیت می‌کند گفت: از آنجایی که سخنان این فرد به منظور تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب بوده است، این مسئله ‌را قابل پیگرد می‌دانیم.

وی با بیان اینکه این فرد در سخنان خود عناوینی همچون فرار مالیاتی پیک بادپا را مطرح کرده بود،‌ افزود: بر اساس اسناد موجود، در شرکت ما از ابتدای سال ۷۴ نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرده و می‌توانیم نسبت به این افترا شکایت کنیم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل کالای تهران(پیک بادپا) شهرداری تهران با بیان اینکه پیک بادپا سال ۷۴ تاسیس شد که در آن زمان اتحادیه‌ای برای پیک موتوری نبود گفت: سخنان این فرد ناپخته است و برای من جالب است که این فرد سالیان سال نمایندگی پیک بادپا را داشته و تنها حدود چهار سال است که از بدنه پیک بادپا جدا شده و حالا اظهارات تخریبی عنوان می‌کند.

وی با اشاره به ماده ۹ قانون حمل و نقل مصوب مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این قانون به صراحت اعلام شده است که وظیفه حمل و نقل درون شهری بر عهده شهرداری است و ما نیز مجوز خود را از شهرداری تهران اخذ کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا