رتبهبندی شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی براساس رضایتمندی شهروندان
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پیمان سنندجی با بیان این مطلب افزود: تعداد شرکت های خصوصی اتوبوسرانی از ۲۴ به ۱۸ شرکت کاهش یافته که این مساله به دلیل رتبه بندی و بررسی دقیق عملکرد این شرکتها بوده است؛ چنانچه شرکتی شاخصه های لازم و تعیین شده را کسب نکند اجازه ادامه کار و فعالیت ندارد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصهای رتبه بندی شرکتهای خصوصی میزان رضایتمندی و شکایت شهروندان است به همین دلیل ما موضوع مشتری مداری را با جدیت دنبال میکنیم. هرساله رتبه بندی شرکت های خصوصی با جدیت دنبال و عملکرد اتوبوس ها به دقت رصد می شود.
وی با بیان اینکه با استفاده از سیستم های هوشمند عملکرد اتوبوس های بخش خصوصی به صورت دقیق نظارت و بررسی می شود گفت: با استفاده از سیستم جی. پی. اس ، میتوان به طور دقیق متوجه شد که اتوبوس ها در کدام نقطه شهر مشغول به فعالیت هستند و عملکرد آنها چگونه است.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: موضوع مالکیت خودرو از مهمترین موضوعاتی است که در رتبه بندی شرکتهای خصوصی مد نظر قرار دارد. بر این اساس دیگر به هیچ عنوان اتوبوسی را به فرد واگذار نمیکنیم. در حال حاضر مالکیت شرکتهای خصوصی در مورد اتوبوس ها به صورت صد درصدی نیست اما تاکید شده که همه اتوبوسهای زیرمجموعه یک شرکت باید در مالکیت آن شرکت باشند.
سنندجی گفت: همچنین در راستای تقویت شرکت های خصوصی، امکاناتی در اختیار آنها گذاشته شده که از جمله آنها می توان به ایجاد کارواش و تعمیرگاه های ویژه با قیمت های مناسب، ایجاد پارکینگ های شبانه برای پارک اتوبوس ها، امکان سوخت گیری در جایگاه های ویژه با قیمت پایین و… اشاره کرد. همچنین در بحث نوسازی ناوگان اتوبوس های بخش خصوصی مورد توجه ویژه قرار دارد، چنانچه از مجموع ۴۵۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده حدود ۷۰ درصد مربوط به بخش خصوصی بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳ هزار اتوبوس شهر تهران تحت پوشش و مدیریت بخش خصوصی قرار دارد.