اجتماعی و فرهنگی

وجود تضاد و چندگانگی در رسانه‌های کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس آخوندی امروز در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی که در محل هتل المپیک برگزار شد اظهار داشت: به عقیده بنده، یونس شکرخواه یک انسان دانشمند و باوقار و به اصطلاح رسانه‌ای نمونه شهروند جهانی است.

وزیر راه با تأکید بر اینکه ما به نمونه اینگونه انسان‌ها بسیار نیازمند هستیم، ادامه داد: رسانه‌ها سرشار از تضاد و چندگانگی هستند و کمتر در جهت ایجاد آرامش واقعی و همچنین حفظ همدلی گام برمی‌دارند.

وی همچنین ابراز داشت: متأسفانه رسانه‌های کشور به آثار و اقدامات و همچنین شکایت‌های ایجادشده در جامعه کمتر می‌پردازند.

آخوندی گفت: یونس شکرخواه همواره معتقد است که باید حرف‌مان را به مخاطب برسانیم اما قضاوت را برعهده مخاطبان واگذار کنیم.

وی نوشتن یک متن آرام را مستلزم داشتن سینه‌ای آرام دانست و گفت: شخصیت پدر علم روزنامه‌نگاری آنلاین، شخصیتی فروتن است.

وزیر راه در ادامه سخنان خود درباره فعالیت روابط عمومی بیان داشت: بسیاری از افراد فکر می‌کنند که روابط عمومی‌ها بوق یک دستگاه و یا وزارتخانه هستند که فقط باید تبلیغات انجام دهند، در صورتی که مهمترین وظیفه آنها تأثیرگذاری بر سبک زندگی مردم است.

آخوندی متذکر شد: اگر در وزارتخانه راه و شهرسازی می‌خواهیم به مردم الگوی مصرف انرژی، آب یا مسکن را یاد بدهیم باید این کار را به نحوی انجام دهیم که تأثیری بر مردم داشته باشد که این می‌تواند از وظایف روابط‌عمومی‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله حمل و نقل نیز اگر بخواهیم ایمنی را در حمل و نقل مردم ایجاد کنیم باید به گونه‌ای اقدام شود که در رفتار چند میلیون راننده تأثیرگذار باشیم که این نیز یکی از وظایف روابط عمومی‌ها است.

به گزارش فارس، در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی، جایزه دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی ایران به یونس شکرخواه پدر علم روزنامه‌نگاری آنلاین با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، محمدمهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی و جمعی از اساتید علوم ارتباطات از جمله حسن نمک‌دوست، مهدی فرقانی و سعیدرضا عاملی اهداء شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا