اجتماعی و فرهنگی

جزییات قرارداد ساخت ۱۲۰ لکوموتیو

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محسن پورسید آقایی افزود: ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزلی برای سرویسدهی به کل خطوط مسافری راه آهن تولید می‌شود و با گشایش اعتبارمالی، فرآیند ساخت آنها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: پس ازعقد قرارداد با زیمنس برای تولید ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزلی باید فاینانس بین بانک‌های ایران و آلمان انجام و سپس ساخت لکوموتیوها شروع شود ضمن اینکه انتظار می‌رود فرآیند تولید ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزلی حداکثر دوسال بعد از تأمین اعتبار مالی تمام شود.

به گفته پورسیدآقایی، موافقت‌نامه تولید ۷۰ دستگاه لوکوموتیو برقی هم امضا شده است که این لکوموتیوها به صورت ویژه برای خط تهران- مشهد مورد استفاده قرارمی‌گیرند.

وی درباره زمان تحویل لکوموتیوهای برقی، اظهارداشت: با توجه به اینکه خط تهران- مشهد در حال برقی شدن و انجام این کار حداقل نیازمند سه سال زمان است، طراحی و ساخت لکوموتیوها هم برای سه سال آینده و پس از برقی شدن خط تهران-مشهد به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: براساس برنامه قراراست که ۴۰۰ میلیون یورو برای ساخت ۱۲۰ لوکوموتیو ازسوی چین و آلمان فاینانس شود.

پورسید آقایی اضافه کرد: تأمین اعتبار ساخت ۷۰ لوکوموتیو برقی از بانک‌های چینی فاینانس و ۵۰ لوکوموتیو دیزلی هم از بانک‌های آلمانی تأمین اعتبار می‌شود، به عبارت دیگر سهم چینی‌ها در فاینانس بیشتر از آلمانی‌هاست.

معاون وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد: امضای قرارداد میان ایران و آلمان برای ساخت ۱۲۰ لکوموتیو نشان می‌دهد که بسیاری از کشورها به دنبال افزایش همکاری اقتصادی با ایران هستند و باید از این فرصت برای انتقال تکنولوژی وپیشرفت بهره برد.

 ۱۳ مهر ماه توافق‌نامه ساخت ۱۲۰ دستگاه لکوموتیو دیزلی و برقی میان شرکت راه آهن، زیمنس و مپنا امضا شد.

 
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا