زمان آببندی کامل تونل توحید مشخص شد
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت:تونل توحید، سازهای افتخارآمیز است که تنها مسیر شمال به جنوب شهر تهران است که دو سال زمان برای احداث آن در نظر گرفته شد اما مشکل عدم آب بندی کامل به ویژه در سقف آن را شاهد بودهایم که موجب نشت آب در برخی مواقع میشد که هم اکنون با استفاده از دانش دانشگاه تهران و به روش تزریق از داخل در حال بهسازی هستیم که این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا دو ماه آتی عملیات بهسازی تونل توحید به اتمام برسد و مطمئن باشید پس از پایان این عملیات کنترلهای لازم انجام خواهد گرفت.
پاسخ جاوید به مشکلات زیست محیطی کارخانههای آسفالت
وی در پاسخ به مشکلات زیست محیطی کارخانههای آسفالت این معاونت با بیان اینکه تذکراتی از جانب سازمان محیط زیست و برخی از اعضای شورای شهر درخصوص فعالیتهای آلاینده کارخانههای آسفالت که متعلق به این معاونت است داشتهایم گفت: بر همین اساس پس از وصول این اعتراضات بررسیهای گستردهای برای شناسایی نقاط آلاینده انجام شد و سعی کردیم با انجام راهکارهایی همچون اتصال سیستم کارخانه به شبکه پایش آنلاین آلایندهای و همچنین ارتقای دستگاهها مشکلات زیست محیطی این کارخانهها را مرتفع کنیم.
وی درخصوص عمر آسفالت در کشور گفت: آمار رسمی در ایران نداریم اما متوسط عمر آسفالت بسته به نوع، روش و کیفیت متفاوت است و به طور کلی در کشورهای پیشرفته عمر آسفالت با استفاده از تکنولوژیهای نوین به ۱۰ سال رسیده است.
به گزارش ایسنا، خبرنگاران در این بازدید بامدادی از قسمتهای مختلف پروژه مرمت آسفالت بزرگراهها و مفاوم سازی و بهسازی لرزهای پلهای سواره رو بازدید کرده و پس از بازدید از نحوه مرمت آسفالت در بزرگراه نواب، راهی بازدید مرمت پل تقاطع غیر هم سطح بزرگراه شهید چمران با ملاصدرا شدند که جاوید با بیان اینکه در پروژه بهسازی این پل غیر هم سطح برای نخستین بار اقدام بزرگی صورت گرفته گفت: نصب گاباری بند، اجرای ملات ترمیمی روی ستونها، اجرای جوش فورجینگ، بهسازی لرزهای پل با تعویض ۷۲ نئوپرنهای پل و همچنین برای نخستین بار پروژه اصلاح ارتفاع آزاد از طریق افزایش ارتفاع عرشه به میزان ۵ سانتی متر در دستور کار قرار گرفته است.
برنامه ویژه برای بهسازی ۷ پل فلزی پایتخت
جاوید در ادامه با اشاره به برنامههای این معاونت برای بهسازی هفت پل فلزی تهران از جمله پل چوبی، کریم خان و … گفت: این پلها با سرعت احداث شده و روش بهسازی و مرمت متفاوتی دارند و در حال بررسی جایگزینی پلهای فلزی به پلهای بتنی – فلزی هستیم که این موضوع در حال بررسی است.
وی درخصوص وضعیت نامناسب آسفالت پل روشندلان با بیان اینکه آسفالت پل روشندلان نیاز به ترمیم دارد گفت: البته نوع آسفالت این پل در قسمت تردد اتوبوس بی آرتی متفاوت است و تعویض آسفالت این پل را در دستور کار قرار دادهایم.
وی در پایان ضمن گلایه از تردد کامیونهای سنگین در معابر پایتخت گفت: تردد کامیون و تریلرها با بار سنگین موجب تخریب آسفالت میشود اما دقت داشته باشید که ما تجهیزاتی نداریم که در حین تردد به این تریلرها بلافاصله مجاز بودن یا نبودن وزن بار تریلر را تشخیص دهد و در حال مطالعه این طرح هستیم که سنسورهایی که قابلیت پایش وزن خودروها را داشته باشند در مبادی گروهی شبکه بزرگراهی متصل کنیم اما این طرح در حد مطالعه است.