پاسخ مجتبی شاکری به توهین روزنامه شجاعپوریان
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری در سخنانی که پیش از دستور جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران مطرح شد، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، ابراز امیدواری کرد اسلام واقعی که همان اسلام انقلابی و مجاهدت و دفاع از محرومان و مستضعفان است بتواند انرژی متراکم جهان اسلام را علیه استکبار به صحنه بیاورد و روز به روز شاهد افول اسلام انگلیسی و امریکایی باشیم.
وی در ادامه به موضوع صحن علنی هفته گذشته مبنی بر بررسی لایحه برنامه آمایش و ساماندهی منطقه ۱۲ اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت بسیار بالای لایحه مذکور که در قالب آن ۳۶۰ پروژه مطرح شده بود و پیوست ۴۱۱صفحه ای آن به دست برخی از اعضای کمیسیونها نرسیده بود و نیز با عنایت به ضرورت اولویتبندی پروژههای شهری با توجه به محدودیت منابع مالی، خواستار عودت یافتن آن برای کارشناسی پس از مطالعه پیوست ها شدم.
به گفته شاکری، این لایحه ۱۵ آبان به شورای شهر ارسال شد و ۲۲ آبان به دستور رئیس در اختیار کمیسیونهای ششگانه قرار گرفت و اعضای برخی کمیسیونها از جمله کمیسییون فرهنگی نه پیوستی در اختیارشان قرار گرفت و نه جلسه جمع بندی برای ارائه نظر تشکیل دادند.
وی با بیان اینکه نگاه فرابخشی میطلبد همه مناطق متناسب با نیازهایشان که کمتر از منطقه ۱۲ هم نیست، از بودجه شهرداری سهم ببرند، گفت: حتماً انباشت ضرورتهای به تعویق افتاده منطقه ۱۲ به رسیدگی ویژه نیاز دارد. بیتردید باید در برنامه ریزی نیازهای منطقه اولویتّبندی صورت پذیرد و اثربخشی عملیات قبلی آن محرز شود تا هزینهکرد بودجه بیسرانجام و بینتیجه نباشد.
شاکری تصریح کرد: همانطور که بارها در مصاحبههای قبلی اشاره کردهام، رسیدگی به اماکن میراثی شهر مهم و وظیفه ذاتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که رییس آن معاون رییسجمهور است. اما اینکه سازمان مذکور به هر دلیل از ۲۵۰۰ نقطه میراثی در تهران حدود ۳۰۰ و اندی نقطه را ثبت کرده است، مجوزی برای شهرداری محسوب نمیشود که مسئولیت ذاتی یک سازمان دولتی را بر عهده بگیرد و منطقی نیست در حالیکه ماموریتهای خودش بر زمین مانده، به سراغ پر کردن جای خالی سازمان میراث فرهنگی برود.
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه روزنامه همدلی با مدیرمسئولی ولیالله شجاعپوریان – عضو شورای شهر بعد از این تذکر یادداشت اهانتآمیزی درباره بنده منتشر کرد و مرا تلویحاً داعشی و طالبانی خواند، افزود: اهانتهای دیگری نیز در این یادداشت به بنده صورت گرفت و مرا به قصد توهین نابینا و کر خواندند! من به دنبال دفاع از خود نیستم اما به خاطر اهانتی که به مقام «جانباز» صورت گرفته، لازم دیدم واکنش نشان دهم. نقص جسم من را به رخم نکشید؛ اگر میخواهید محاجه کنید، با منطقم چالش کنید. چرا با خیال پردازی و جعل مطالب آن را به نفع خود بزک میکنید؟
وی سپس به تشریح تماس تلفنی خود با شجاع پوریان پس از انتشار یادداشت اول در روز چهارشنبه گذشته پرداخت و خطاب به او گفت: در تماس اول شما اعلام کردید که یادداشت را نخواندید و دقایقی بعد از اینکه آن را مطالعه کردید، در تماس دوم اذعان کردید که یادداشت بدی بود و حتی خود شما که در صحن حضور داشتید، اینطور برداشت نکرده بودید که بنده نسبت به آثار میراثی موضع نادرستی دارم. از من خواستید پاسخ دهم یا اینکه خودتان جبران کنید. که گفتم من پاسخ نمیدهم و قرار شد خودتان این قضیه را به نوعی اصلاح کنید؛ اما روز پنجشنبه یادداشت بدتری در روزنامهتان منتشر کردید و اهانتهای بیشتری به من روا داشتید.
شاکری ادامه داد: شما به من پیامک زدید که «یکشنبه اصلاح خواهد شد آخر ما چون اصلاحطلب هستیم اشتباهات را اصلاح میکنیم!»؛ آنچه در نوشته امروزتان هم دیدم جبران اهانتها و تهمتها نبود، اصلاح این بود که شما بعد از یادداشت اول (چهارشنبه) به صراحت در روزنامه ذکر میکردید موضع مجتبی شاکری آنچه که دیروز منتشر کردیم نبوده؛ نه اینکه یادداشت دوم را (پنجشنبه) با ادبیات توهینآمیزتری منتشر کنید.
وی با بیان اینکه در باور همه ما حفظ حرمت افراد همتراز حرمت خانه کعبه است و بسیار اهمیت دارد، گفت: اینکه شما در صحن شورای شهر سر در گریبان کنید و قرآن بخوانید کفایت نمیکند؛ اینکه نماز اول وقت بخوانید کفایت نمیکند؛ بلکه باید حرمت افراد را نیز نگه دارید.
شاکری در ادامه اظهار کرد: برای من نوشته بودید «یک سوال عقیدتی داشتم؛ کلمه «فتنه» چندبار در قرآن آمده است؟» خوب است بدانید که این کلمه ۶۰ بار در قرآن آمده و بیش از ۱۴۰۰ روایت وجود دارد که این واژه در آنها به کار رفته است. یک بال حرکت ما قرآن است اما بال دیگر آن ولایت است. مگر کلماتی نظیر «شیعه انگلیسی» و «اهل سنت امریکایی» در قرآن آمده است؟! مگر «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر رژیم آل سعود» در قرآن آمده است؟! نیازی نیست که تمام واژههای ادبیات سیاسی در قرآن قید شده باشد؛ کمااینکه امام علی (ع) نیز واژههای «ناکثین» و «مارقین»و «قاسطین» را در ادبیات سیاسی خود استفاده کرد، در حالی که در قرآن نیامده بود.
وی با بیان اینکه جبران اشتباه کار خوبی است، گفت: اگر شما میخواهید اشتباه گذشته را جبران کنید، این کار را بکنید. شما مرد شصتوهفتم ساقی جام زهر هستید. از اعضای شورا میخواهم این نامه سیاه تاریخی را که آقای شجاعپوریان به همراه ۱۲۷تن دیگر خطاب به مقام معظم رهبری نوشتند و آن را امضا کردند و هیچگاه توبه نکردند، بخوانند.
شاکری خطاب به شجاعپوریان به نقش او در فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: شما بعد از جریان فتنه نیز توبه نکردید و ارتباطتان با تصمیم سازان آن برقرار است. رهبر معظم انقلاب از سال ۸۸ تاکنون بیش از ۳۵۰ بار از واژه مستقیم فتنه استفاده کرده است اما حتی یک نفر از سران و فعالان اصلاحطلب حاضر نیست تکلیف خود را با این واژه مشخص کنند. آنها میخواهند پروژه هولوکاست سازی فتنه را برای ایمن ماندن از هر پرسش درست کنند و از آن ماجرایی بسازند که کسی به آن نزدیک نشود و دربارهاش کنکاش نکند. در واقع اصلاحطلبان به دنبال «افتخارسازی» با کتمان ننگ فتنه هستند.