نقش خودروهای فرسوده در آلودگی هوای تهران
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین قناعتی با یادآوری اینکه سازمان تاکسیرانی آمار و اطلاعات بیش از ۱۰ هزار تاکسی آماده نوسازی را ثبت کرده، اما همچنان روند نوسازی با کندی مواجه است، بیان کرد: درست است که مراحل تشکیل پرونده ۱۰ هزار تاکسی فرسوده تکمیل شده و نوسازی در مرحله تخصیص وام و تحویل خودرو به مالکان است، اما موضوع مهم این است که تسریع روند این نوسازی ها تنها عزم ملی می خواهد و بس. عزمی که ریشه آن در تسهیل گری دولت در تخصیص وام از سوی بانک های عامل است تا روند نوسازی تسریع شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر بانک های عامل و خودروسازان تلاش کنند تا سازمان تاکسیرانی با سرعت در مسیر نوسازی تاکسی ها حرکت کند بی شک شاهد حذف بخش قابل توجهی از مشکلات آلودگی هوای پایتخت ناشی از تردد تاکسی های فرسوده خواهیم بود، افزود: هم اکنون در پایتخت ۱۷ هزار تاکسی فرسوده تردد می کنند که تنها حدود ۴ هزار دستگاه آن در سال گذشته نوسازی شد.
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با ابراز امیدواری از اینکه در ماه های باقیمانده سال جاری روند نوسازی تاکسی های فرسوده شهر تهران تکمیل شود، خاطر نشان کرد: نوسازی تاکسی های فرسوده تهران نه تنها در زمینه کاهش آلودگی هوا بلکه در زمینه ارتقا منزلت شهروندان در استفاده از ناوگان حمل و نقل نیمه خصوصی نقش بسزایی دارد. ضمن آنکه هرچقدر به سمت استفاده از خودروهای نو در ناوگان حمل و نقل تهران برویم، بی شک کیفیت زندگی در پایتخت رشد می کند.