مدیریت شهری

پاساژ نور ظرفیت کل پلاسکونشینان را دارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مجتبی عبداللهی عصر امروز ضمن بازدید از چهارمین نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال  حاضر شد و در ارتباط با اینکه گویا  برخی ساکنان سابق پلاسکو از محل استقرارشان (پاساژ نور) رضایت کافی ندارند و معتقدند از این پاساژ استقبال چندانی نشده است؟ گفت: پاساژ نور بنا به انتخاب خود مجمع اصناف کل کشور و صنف پوشاک انتخاب شد و فکر می‌کنم خودشان بهترین مکان را انتخاب کردند زیرا به جز این مورد پیشنهادهای دیگری نیز مطرح بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه گمان می‌کنم رونق لازم برای این پاساژ با توجه به اینکه مردم همچنان ممکن است از جای آن مطلع نباشند بزودی شکل گیرد در پاسخ به این سوال که ظاهرا ظرفیت موجود در این پاساژ ۳۰۰ واحد است و این جوابگوی تمام ساکنان پلاسکو نیست گفت: پاسکو ۵۶۰ واحد داشت که ۲۶۰ مغازه در خود برج بود که فرو ریخت و ۳۰۰ مغازه دیگر بخش پشتی پلاسکو ساکن بودند، ظرفیت نور تا جایی که بنده می‌دانم بیش از ۳۰۰ واحد است زیرا کسانی که این محل را انتخاب کردند گفتند تا ۵۰۰ واحد قابلیت اسکان دارد.

عبداللهی در ارتباط با وامهایی که قرار بود که در اختیار تولیدکنندگان و فعالان پلاسکو گذشته شود، گفت: اعطای وام مربوط به دولت است و بنده از چند وچون آن اطلاعی ندارم و نمی‌دانم که این وام به آنها تخصیص یافته است یا نه.

وی درباره اینکه چه تمهیداتی برای ساختمانی قدیم و مشابه پلاسکو اندیشیده شده است،گفت: ساختمان پلاسکو را به دفعات اخطار داده بودیم و توصیه‌های لازم را برای آنها داشتیم کما اینکه در حال حاضر هم همین رویه را برای ساختمانهای خیابان جمهوری داشتیم و داریم و اخطارهای لازم را طی بازدیدهایمان به آنها اعلام کرده‌ایم.

عبداللهی با بیان اینکه اخطارهایمان را به سمع و نظر هیئت امنای ساختمانها برای ایمن کردن سازه‌شان اعلام کردیم گفت: نمی‌دانم بیان این حرف خوشایند باشد یا خیر؛ معمولا چون باید در ارتباط با ایمن‌سازی هزینه پرداخت کنند و پیمانکار، مجری و شرکت پای کار بیاورند تا بحث اعلام ساختمانهایشان هوشمند شود این کار را انجام نمی‌دهند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تمامی این ساختمانها باید سیستم اطفایشان را هوشمند کنند، ابراز کرد: شبکه‌های ارتباطی و آبرسانی این ساختمانها باید تکمیل شود و بعد چک کامل ایمنی صورت گیرد.

وی افزود: ساختمانها باید پله فرار داشته و موضوع ایمنی آنها به روز باشد. که طبیعتا هزینه دارد و در این موارد شاهد تعلل مسئولان ذیربط هستیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا