معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: تهران شباهتی با ۲۰سال پیش ندارد
به گزارش شوراآنلاین، مازیار حسینی در حاشیه مراسم بهرهبرداری از ۶۶ دستگاه واگن مترو و ۳۰ دستگاه اتوبوس گفت: در روزهای پایانی این دوره از مدیریت شهری قرار داریم اما خدا را شکر می کنم که در مجموعه ای خدمت می کنیم که روز اول و آخر آن از نظر انگیزه کار و خدمت با هم تغییری ندارد.
وی افزود: این روحیه همان مدیریت جهادی است. در مدیریت جهادی کار و انجام کار مهم است. در مدیریت جهادی کار مبنای اصول و ایدئولوژی مان و با یاری خداوندانجام شده و مسائل و مشکلات یکی پس از دیگری حل می شود. مانند اتفاقی که اکنون در حوزه حمل و نقل روی داده است و که امروز می بینیم در زمینه مترو و اتوبوس تمامی مشکلات حل شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: بنده در سه مجموعه از مدیریت شهری در خدمت دکتر قالیباف بودم. مجموعه اول مدیریت بحران بود. در این سازمان در حد بضاعت و توان علمی و اجرایی که داشتم با ایشان کار کردم . در این دوره از فعالیتم توانستیم ۱۱۰ سوله ویژه که سطح لرزه ای آن با سطح کار کردش متناسب بود با ۲۰۰۰ متر مربعفضای مفید بسازیم. تعیین زمین این سوله ها در مناطق ۲۲ گانه پروژه بزرگی بود.
حسینی افزود: یک مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران در سازمان ساخته شد که در کل کشور نمونه بوده و در هیج جای کشور چنین مرکزی ساخته نشده و در زمان زلزله این مرکز برای دو هفته پابرجاست.
در زمینه اجتماعی نیز کار ی کردیم که بحث مدیریت بحران تا کانون محله و خانواده پیش رفت.
وی با اشاره به حوزه فنی و عمرانی گفت: در حوزه فنی و عمرانی هم کارهای زیادی انجام شد. به عنوان مثال طرح ساخت بزرگراه امام علی برای ۴۰ سال قبل بود که این اتوبان برای تحریک و نوسازی؛ داخل بافت مسکونی افتاده بود و تمامی ساختمان هایی که داخل طرح بود فریز شده بود ۵ سال بود که دو کیلومتر از این اتوبان در حال ساخت بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: حدود ۷۰۰۰ پلاک مسکونی و غیر مسکونی در مسیر این پروژه وجود داشت. اگر از محلاتی تا بعثت و بعد از آن تا آزادگان پیش می رفتیم کار بزرگی در این پروژه بود. یک نقشه تهیه کردیم و در دفتر کار تونل نیایش از دکتر قالیباف درخواست کردیم تا چند دقیقه برای پرزنت نقشه و پلان کاری اتوبان امام علی برای ما وقت بگذارد.
وی ادامه داد: وقتی ما طرح و نقشه خودمان را بیان کردیم عنوان کردند که تمام پروژه شروع کنیم. ایشان شرطی که گذاشتند این بود که تا یک ماه آینده تمام طول پروژه تجهیز کارگاه شده باشد و مسئولیت تعیین تکلیف املاک را برعهده دکتر شریفی گذاشت. این پروژه اگر شروع نمی شد تا ۵۰ سال آینده نیز به اتمام نمی رسید.
وی تصریح کرد: مدیری، واقعا مدیر است که پشت تصمیماتی که می گیرد بایستد. افتخار بنده این است که مدیر بالادستی ام وقتی تصمیم می گرفت و پای کار نیز می ایستاد این افتخاری برای من است که در این شرایط کار کردم.
حسینی با اشاره به حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز گفت: در حوزه حمل و نقل نیز بیشترین تلاش و فشار کاری دکتر قالیباف در این حوزه بود. در زمانی که قالیباف مدیریت شهری تهران را برعهده گرفت اتوبوس های تندرو و لوفلور و بلیت الکترونیک و خطوط اتوبوس ها ی تندرو را پایه ریزی و اجرا کرد.
وی گفت: ما از سال ۸۹ به بعد اتوبوس از دولت نگرفتیم برابر قانون۵/۸۲ درصد از هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس را دولت می دهد و در تمام دنیا دولت ها این وضعیت را دارند. اما در طول این سال ها این کار را دولت برای تهران انجام نداد و شهرداری تهران مجبور بود تا اتوبوس های مورد نیاز را تامین کند.
حسینی ادامه داد: کارخانه واگن ازی شهر تهران نیز با تدابیر شهردار تهران ایجاد شد و الان این شرکت تنها کارخانه فعال تولید واگن است که روزی یک واگن می تواند تحویل دهد و با تلاش کارکنان این شرکت این قول داده شده است که روزی دو واگن به مترو تهران تحویل داده شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ما استانداردهای بین المللی را در رابطه با واگن های ساخت واگن در این شرکت رعایت کرده ایم و می توانیم سفارش واگن تمام کلانشهرهای کشور را تهیه کنیم.
واگن مانند تولید خودرو نیست. واگن تهران مخصوص این شهر و واگن مشهد مخصوص همان شهر تهیه می شود.
وی تاکید کرد: با کمال افتخار عنوان می کنیم که این دانش و تکنولوژی در شرکت واگن سازی تهران وجود دارد. شهر تهران هیچ شباهتی با تهران ۲۰ سال پیش ندارد و تلاش های زیادی در حوزه های مختلف شهر تهران شده است.
حسینی در خاتمه گفت: هر چند بحث های سیاسی در مورد عملکرد مدیریت شهری تهران می شود اما همان منتقدان نیز می دانند که چه کسی کا کرده و چه کی تنها حرف زده است.