شورای شهر

احتمال تغییر محدوده طرح ترافیک پایتخت پس از ۳۶ سال

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد علیخانی اظهار داشت: برای ناوگان ریلی شهر تهران ۲۲ هزار میلیارد تومان نیاز است و این عدد اعلام شده فقط برای تکمیل خطوط فعلی است نه گسترش.

وی افزود: خطوط فعلی متروی تهران از نظر تجهیزات و ایمنی کمبودها و مشکلاتی دارد مانند خط ۷ که به همین دلایل متوقف شد.

علیخانی گفت: ما فقط برای واگن‌های مترو نیاز به ۱۰ هزار میلیارد تومان داریم و با اختصاص بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی شهرداری اگر هر سال هزار میلیارد تومان برای تکمیل خطوط مترو اختصاص دهیم ۲۲ سال این روند طول می‌کشد. بنابراین باید از طریق سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و ایجاد درآمدهای پایدار جدید اقدام کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ساماندهی پارک حاشیه‌ای و بازنگری در محدوده طرح ترافیک در حال انجام است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: محدوده طرح ترافیک پس از گذشت ۳۶ سال که در شهر تهران در حال انجام است باید مورد بازنگری و تغییرات قرار گیرد چرا که دیگر پاسخگوی شهر تهران نیست.

علیخانی افزود: تعداد محدودی می‌توانند از این طرح استفاده کنند که در این موضوع عدالت رعایت نشده است.

وی گفت: امروز می‌توانیم با تکنولوژی جدید و دوربین‌های موجود محدوده طرح ترافیک را بازنگری کنیم و نیازی به افزایش قیمت برای حضور در محدوده طرح ترافیک نیست.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: قرار نیست بنده هنگامی که با خودروی شخصی وارد شهر می‌شوم هزینه ترافیک و آلودگی هوا را شهروندان دیگر بدهند بلکه می‌توان با استفاده از سیستم پیمایش هزینه آن را از خود فرد دریافت کرد.

علیخانی افزود: در بازنگری محدوده طرح ترافیک حمل‌ونقل عمومی معاف از پرداخت هزینه است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه تراکم‌فروشی دیگر قرار نیست در شهر تکرار شود، گفت: به زودی طرح‌هایی در راستای حمل‌ونقل عمومی و افزایش درآمدهای پایدار ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا