مدیریت شهری

ایمن سازی مترو فرودگاه امام به کجا رسید؟

به گزارش شورا‌آنلاین، مهندس علی امام با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل خطوط افتتاح شده مترو گفت: در گذشته از خطوطی بهره‌برداری شده که بخشی از آنها نواقص دارند که باید طی برنامه‌ای مشخص این نواقص مرتفع شوند.

وی با بیان اینکه برخی از ورودی‌های ایستگاه‌ها هنوز کامل نیست، تصریح کرد: در برخی ایستگاه‌ها می‌بینید که تنها یک ورودی دارند و این در حالیست که باید ورودی دوم هم ساخته شود، همچنین هواکش‌های میان تونلی در برخی خطوط به دلیل عدم تملک اجرایی نشده که آن هم باید طی برنامه زمانبندی شده مرتفع شود و این در حالیست که تکمیل سیستم برق و تامین پست‌های برق کمکی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل مترو با بیان اینکه تکمیل پارکینگ و پایانه‌ها در خطوط یک، ۲ و ۵ از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت، گفت: پایانه خطوط ۳ و ۴ نیز تکمیل نشده است. به گونه‌ای که می‌بینید در خط چهار، پایانه در ایستگاه کلاهدوز نیمه کاره رها شده و در نیمه غربی نیز در ایستگاه اکباتان، پایانه ناقص است که در هفته‌های اولیه ورودم به مترو با پیمانکاران و مدیران اجرایی جلساتی برگزار کردیم تا نسبت به ایجاد و تکمیل این پایانه‌ها اقدام شود.

امام با بیان اینکه باید پایانه متروی خط۶  و ۷ نیز در فضاهایی که برای آن پیش بینی شده ایجاد شود، ادامه داد: با اینکه سیویل خط شش و هفت انجام شده اما هنوز اقدام جدی در راستای تامین پایانه آنها انجام نشده است.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با شرکت بهره‌برداری مترو برگزار کردیم تا اولویت‌های هر خط احصا شود، گفت: سعی می‌شود در سال‌های آینده این نواقصی که از سوی شرکت بهره‌بردار اعلام شده رفع شود.

 مدیرعامل مترو همچنین در خصوص راه اندازی خطوط حومه‌ای تهران با بیان اینکه با منابع شهرداری نمی‌توان خطوط متروی حومه را تکمیل کرد، گفت: باید دولت برای متروی حومه حمایت‌های لازم را انجام دهد اما متاسفانه بودجه قابل توجهی در این راستا در لایحه بودجه پیش بینی نشده است. به عنوان مثال در سال ۹۶، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که رقم بسیار ناچیزی تا کنون تخصیص یافته است و ما بدون حمایت دولت نمی‌توانیم نسبت به پیشبرد مترو در حومه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه متروی فرودگاه امام خمینی (ره) که از خط یک منشعب شده تنها چند کیلومتر تا پرند فاصله دارد گفت: متروی اسلامشهر نیز توسعه جنوبی خط سه است اما رقم‌های ناچیزی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص سرانجام ایمنی خط فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه در ماه‌های گذشته و از زمان افتتاح این قسمت از مترو چالش‌هایی بین شهرداری و وزارت راه بود، گفت: در دو ماه اخیر با حضور بنده به عنوان مدیرعامل مترو جلسات جدی با وزارت راه برگزار کردیم که نقطه نظرات آنها را در خصوص ایمنی این خط دریافت کرده و تا هفته آینده طرح ایمن سازی این خط در اختیار وزارت راه قرار خواهد گرفت تا آنها نیز نظرات خود را بیان کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا