مدیریت شهری

پس از عابر پیاده موتورسیکلت ها دومین رتبه تلفات در تهران را دارند

به گزارش شورا‌آنلاین، منصور نویریان  با تاکید بر اینکه در حال حاضر سامان دهی موتورسیکلت ها مانند بسیاری از موضوعات تعطیل شده است، اظهار کرد: عزم جدی برای انجام این کار وجود ندارد. همچنین موضوعاتی از جمله ضعیف بودن این قشر از جامعه جلوی انجام اقدامات ما را برای سامان دهی موتورسیکلت ها می‌گیرد.

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اقداماتی که باید برای سامان دهی موتورسیکلت ها انجام شود، اظهار کرد: اولین اقدام برای این کار، هویت بخشی به موتورسیکلت ها است.

 نویریان افزود: در حال حاضر بسیاری از موتورسیکلت‌هایی که در شهر تردد می‌کنند به نام کارخانه یا فروشنده ای هستند که این موتور را از کارخانه تحویل می گیرد. به همین دلیل تا زمانی که به موتورسیکلت ها هویت بخشیده نشود و شناسه دار نشوند، نمی توانیم هیچ اقدامی برای سامان دهی آن ها انجام دهیم.

 

وی با تأکید بر اینکه باید با تخلفات خطرسازی که موتورسیکلت ها مرتکب می شوند، برخورد شود و اعمال قانون صورت گیرد، عنوان کرد: در اکثر کشورهای پیشرفته، بیمه برای راننده پرخطر، معمولی و راننده خوب، تشویق و تنبیه در نظر می‌گیرد.

 

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: این به آن معناست که فردی که تخلفات کم تری دارد و بهتر رانندگی می کند، باید در بیمه شامل امتیازاتی شود و فردی که خطر ساز است و اقدامات پرخطر انجام می‌دهد، باید به حق بیمه اش افزوده شود، با این وجود متاسفانه شرکت های بیمه در مورد موتورسیکلت ها نقشی ندارند و این یکی از ارکانی است که باید اجرایی شود.

 

نویریان با بیان اینکه تاکنون در رابطه با موتورسیکلت ها اعمال قانون و جریمه بازدارندگی جدی نداشته ایم، اظهار کرد: باید به دنبال روش‌های جایگزین برویم، فردی که خطر و ناهنجاری ایجاد می کند باید شامل محدودیت هایی در حقوق شهروندی شود تا احساس کند نتیجه اعمال نامناسبی که دارد برای او پر هزینه است.

 

وی تاکید کرد: منظور از اعمال قانون تنها جریمه و توقیف موتورسیکلت نیست، بلکه باید رابطه ای میان این موضوعات، رانندگی، رفتار ترافیکی و حقوق شهروندی تعریف شود.

 

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: براساس مطالعات انجام شده در سال گذشته قرار بود قرارگاهی با عنوان "قرارگاه سامان دهی موتورسیکلت‌ها" تشکیل شود که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

 

نویریان با اعلام اینکه برای سامان دهی موتور سیکلت ها با پلیس راهور جلساتی برگزار شده است، عنوان کرد: قرار بود در نیروی انتظامی قرارگاهی برای سامان دهی موتورسیکلت ها تشکیل شود، فرمانده نیروی انتظامی شهر تهران نیز به میان آمده و قرار بود مجمع راهور و مجمع شهرداری تهران با ایشان همکاری کنند. ما منتظریم این اتفاق بیفتد اما در حال حاضر به صلاح نیست با موتورسیکلت ها برخورد کنیم.

 

وی افزود: تاکید ما برای سامان دهی و برخورد با موتورسیکلت ها دقیقاً به دلیل ضعیف بودن این قشر از جامعه است، زیرا اگر یک خانواده ضعیف نان آور خود را از دست بدهد آسیب بیشتری خواهد دید.

 

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر آمار تلفات موتورسیکلت‌ها در تهران بسیار زیاد است و پس از عابر پیاده، موتورسیکلت ها دومین رتبه تلفات را در شهر تهران دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا