ارائه ۶ قلم کالا در مراکز میادین میوه و ترهبار با ۵۰ درصد تخفیف
به گزارش شوراآنلاین، عبدالحسین رحیمی در نشست خبری اظهار داشت: امسال تعداد بازارهای میادین میوه و ترهبار به ۲۵۰ بازار رسید و در سال ۹۶ تنها ۲۳ بازار ساخته و مورد بهرهبرداری قرار گرفت و این در حالی است که از اهداف برنامه نیز جلوتر هستیم.
وی افزود: با ارائه خدمات مطلوبتر و دستچین میوه ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار نوبت خرید در مراکز میوه و ترهبار شهرداری تهران اتفاق میافتد.
رحیمی افزود: در حوزه سلامت و عرصه بهداشتی مواد غذایی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و در ۶۰ بازار گوشت در معرض دید مشتری بستهبندی، چرخ و سلفونگیری میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران بیان داشت: در سال ۹۷ دو بازار در خرداد ماه به بهرهبرداری خواهد رسید. ساز و کار جدیدی نیز آغاز کردهایم که بازارهای مشارکتی را در سطح تهران احداث کنیم به این شکل که مالکین ملک خود را برای احداث بازار در اختیار سازمان میادین قرار دهند.
وی افزود: به دنبال آن هستیم که سرانههای میادین میوه و ترهبار را در شهر توسعه دهیم تا شهروندان با دسترسی راحت به مراکز دیگر نیازی به آوردن ماشین و خودرو نداشته باشند.
رحیمی بیان داشت:امسال در ایام نوروز جشنوارهای را آغاز کردهایم که در این جشنواره ۶ قلم کالای سیب زرد، سیب قرمز، پرتقال، سیبزمینی، پیاز به شهروندان ارائه داده شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران افزود: تفاوت قیمتی قابل توجهی را کالاهای مراکز میوه و ترهبار با خردهفروشی در سطح شهر دارند.
وی افزود: بر اساس شاخصهای بانک مرکزی در سیب قرمز، سیب زرد و پرتقال اختلاف قیمت در مراکز میادین از ۴۷ تا ۵۰ درصد در طول سال است و در گوجهفرنگی بیش از ۴۰ درصد اختلاف قیمت وجود دارد.
رحیمی افزود: به دلیل دستچین میوه از ۴۰۰ هزار خرید به ۷۰۰ هزار خرید رسیدهایم و ارائه خدمات مطلوبتر در مراکز میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران افزود: با توجه به اینکه در این مراکز اختلاف قیمت وجود دارد نشان میدهد مردم استقبال بیشتری میکنند.
وی ادامه داد:6 قلم کالای مطرح شده بر اساس تدابیر انجام شده با ۲۰ درصد زیر نرخنامه سازمان میادین میوه و ترهبار برای شب عید توزیع میشود در اصل قیمت مراکز میوه و ترهبار در این ۶ قلم کالا ۵۰ درصد پایینتر از نرخ بازار است.
رحیمی افزود: این ۶ قلم کالا با بنرهای مشخص در سطح مراکز میادین میوه و ترهبار نصب میشود و یک تا ۱.۵ میلیون نوبت خرید از مراکز خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران افزود: این جشنواره از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه به مدت یک ماه میباشد و مراکز میادین میوه و ترهبار روز عید و روز بعد از آن تعطیل هستند و از ۶ فروردین تا ۱۲ فروردین مراکز میوه و ترهبار شهرداری تهران از ساعت ۸ تا ۱۳ مشغول به فعالیت خواهند بود.
وی افزود: در ۱۸ پارک و بوستان فرامنطقهای در روز طبیعت جایگاههایی ایجاد خواهد شد تا مردم ملزومات خود را تهیه کنند و در این جایگاهها اقلام مختلفی برای آن روز تهیه شده است.
رحیمی تأکید کرد: در حال حاضر هیچگونه محصول قاچاقی در مراکز میادین میوه و ترهبار عرضه نخواهد شد و قیمت تخممرغ شانهای ۱۲۶۰۰ تومان خواهد بود و در عرضه حوزه مواد پروتئینی مشکلی نخواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران ادامه داد: در راستای تنظیم بازار نیز ۵۰ جایگاه به وزارت کشاورزی و همین طور تعاون روستایی برای ارائه محصولات خود در نظر گرفته شده است.