مدیریت شهری

خداحافظی پایتخت‌نشینان با پایانه شرق

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهندس حاجی بیگی در مورد آخرین وضعیت جابجایی پایانه مسافربری شرق تهران گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری تهران جابجایی پایانه‌های مسافربری بین شهری است، چرا که این پایانه‌ها به دلیل توسعه شهر در بافت مسکونی واقع شده‌اند و علاوه بر آلودگی زیست محیطی، موجبات بروز ناهنجاریهایی را نیز فراهم کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه تمام تلاش این است که پایانه‌ها به محل مناسبی منتقل شوند که دسترسی سهل و آسانی به آن داشته باشند گفت: یکی از برنامه‌های جابجایی پایانه‌ها گسترش سیستم حمل و نقل شهری اعم از مترو و اتوبوس است که مردم دسترسی آسانی به این پایانه‌ها داشته باشند.

 

حاجی بیگی با بیان اینکه تلاش داریم هرچه زودتر موضوع جابجایی پایانه‌ها تعیین تکلیف شود، ادامه داد: از سال گذشته بنا به تاکیدات شهردار تهران جابجایی پایانه شرق که در انتهای خیابان دماوند قرار دارد در اولویت قرار گرفت، چرا که معتقدیم بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌های منطقه تهرانپارس به دلیل وجود این پایانه است و از سویی دیگر تعریض خیابان دماوند نیز به انتها رسیده است و برای از بین بردن ناهنجاریهای اجتماعی و ترافیکی لازم است که پایانه جابجا شود.

 

وی با بیان اینکه ساخت پایانه جدید در محل مناسبی که کریدور شرق تهران محسوب می‌شود در حال ساخت است، گفت:‌این زمین در محدوده منطقه سرخه حصار واقع شده است و در ۳۰ هکتار در حال ساخت این پایانه هستیم.

 

حاجی بیگی با اشاره به تمایل سازمان پایانه‌ها برای ورود بخش خصوصی در این پایانه گفت: ۱۵ هکتار این پایانه برای ساخت مجموعه‌های تفریحی، بهداشتی، غذایی و … به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و ۱۵ هکتار مابقی نیز برای ساخت پایانه اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

 

به گفته مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تهران تا کنون تنها ۳۰ درصد از این پروژه ساخته شده است و در صورت تامین منابع تا پایان سال آینده شاهد بهره برداری از پایانه جدید شرق تهران خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه برای ساخت پایانه جدید ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است گفت: تا کنون ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات وصول شده است، اما به نظر می‌رسد برای حل این مشکل باید منابع دیگری تزریق شود.

 

حاجی بیگی همچنین با اعلام استقبال شهرداری از ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران به ساخت و بهره برداری از پایانه‌های مسافربری گفت: بخش خصوصی می‌تواند از پتانسیل این پایانه‌ها استفاده کرده و در عوض شهرداری نیز می‌تواند از امکانات خود تسهیلاتی را برای این بخش در نظر بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا