شورای شهر

۳۰کیلومتر از قطار حومه‌ای امسال به مردم تحویل داده می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد دنیامالی درخصوص قطار حومه‌ای عنوان کرد: دولت سه طرح برای قطارهای حومه‌ای در دست دارد. خط تهران فرودگاه امام و شهرک واوان با طول ۵۲ کیلومتر، خط تهران – اسلامشهر با طول ۲۷ کیلومتر و خط پیشوا – ورامین با ۵۲ کیلومتر از جمله طرح‌های دولت در این زمینه است که سرجمع ۲۰۰ کیلومتر قطار حومه‌ای را در دستور کار قرار داده است و شرکت متروی تهران انجام آن را برعهده گرفته است.

 

وی ادامه داد: به جز خط تهران – ورامین – پیشوا که موضوع آن حریم در راه‌آهن است، خط ۵۲ کیلومتری تهران – فرودگاه امام – شهرک واوان در حال انجام است که پیشرفت خوبی داشته است و از دولت قبل عملیات احداث آن آغاز شده است.

 

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: ۱۵۰ کیلومتر خط مترو حومه‌ شهر تهران در حال حاضر اهمیت بالایی دارد چراکه قرار است امسال ۳۰ کیلومتر از آن را تحویل مردم بدهند؛ تاکنون روند پروژه‌ها در خط ۷، ۳، ۶ سرعت خوبی داشته است و به مترو منابع خوبی تخصیص داده شده است.

 

دنیامالی در پایان خاطرنشان کرد: روند توسعه حمل و نقل عمومی روند قابل توجهی است و نگرانی درخصوص تجهیزات و ناوگان وجود دارد که ممکن است باعث عقب‌ماندن از برنامه‌ها شود که به دنبال این هستیم زودتر قراردادهایی درخصوص تولید واگن انعقاد کنیم.

 

 

مبالغ حاصل شده از فروش طرح ترافیک نسبت به اعتبارات توسعه حمل و نقل عمومی ناچیز است

 

دنیا مالی عنوان کرد: برای بخش حمل و نقل عمومی ۴۰ درصد منابع شهرداری را پیش‌بینی کردیم تا از ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه پنج ساله شهرداری تهران ۴۴ هزار میلیارد را در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم و برهمین اساس برنامه‌هایی را برای تامین این مبلغ در این برنامه تصویب کردیم.

 

وی با بیان اینکه ایده‌آل توسعه مترو در ۷ سال ۳۰ کیلومتر است، گفت: براین اساس در این برنامه پنج ساله ۱۳۰ کیلومتر مترو ساخته خواهد شد که معادل کل مترویی است که در تهران ساخته خواهد شد. بنابراین منابع را به سمت دریافت حقوق و عوارض سوق داده‌ایم.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مبالغ حاصل شده از فروش طرح ترافیک ناچیزی است، گفت: در مقابل ۴۴ هزار میلیارد اعتباری که باید برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم این مبلغ بسیار کم است. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که عواید ناشی از فروش طرح ترافیک در جایی غیر از توسعه حمل و نقل عمومی هزینه می‌شود و بیشتر از این مبلغ، در قالب پروژه‌های توسعه مترو و بی‌آرتی هزینه می‌شود.

 

دنیامالی ادامه داد: اطلاعات دقیقی از میزان فروش طرح ترافیک نداریم چراکه تنها درآمدهای کلان شورا را نظارت می‌کنیم ولی این موضوع که درآمدها چقدر مربوط به طرح ترافیک یا سایر بخش‌هاست مشخص نیست، اما محاسبه آن چندان دشوار نیست چراکه مبلغ خرید آرم طرح ترافیک و تعداد سهمیه‌ها مشخص است.

 

وی درخصوص صدور تعداد آرم‌های طرح ترافیک عنوان کرد: آرم‌های طرح ترافیک از سوی وزارت کشور چاپ می‌شود و براساس سیاست وزارت کشور هر سال تعداد آن کاهش می‌یابد، اما با توجه به اینکه تعداد خودروهای شهر تهران هر ساله بیشتر می‌شود، این میزان آرم ترافیک پاسخگو نیست.

 

به گفته عضو شورای شهر تهران، در ۱۰ سال گذشته تعداد خودروهای در حال تردد شهر تهران سه برابر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا