چند شهروند تا کنون با ۱۳۷ تماس گرفتهاند؟
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مصطفی فیضی افزود: معتقدیم تهران در سه محور شهر، شهرداری و شهروند تعریف شود. بر اساس تدبیر شهردار تهران مدیریت دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ به حوزه سازمان بازرسی داده شده است تا شهروندان مطمئن باشند مدیریت ارتباطات تا رسیدن به نتیجه خواستههای آنها دنبال میشود.
وی تاکید کرد: ممکن است آبگرفتگی معابر به لحاظ فنی به سازمان بازرسی مرتبط نباشد؛ اما نظارت بر تیمهای اجرایی که در تلاش برای رفع مشکل هستند برعهده سازمان است بر همین اساس جدا از ساختار سازمانی، سامانه ۱۳۷ تا سطح نواحی ، تیمهای اجرایی برای رسیدگی به فوریتهای شهروندان را تشکیل داده است.
فیضی با اشاره به نقش ارتباطی این سازمان میان معاونتها، سازمانها و شرکتهای شهرداری با شهروندان گفت: وظیفه نظارت بر شهرداری تهران بر عهده این سازمان است و سازمان بازرسی نیز نظارتها را در سه محور شهر، شهرداری و شهروند مدیریت میکند.
وی این آمار را برای هشت ماه ابتدایی سال جاری یک میلیون و ۵۵۴ هزار و ۴۵۸ تماس اعلام کرد و گفت: از میان تماسهای گرفته شده امسال ۸۸۳ هزار و ۹۶۱ پیام به ثبت رسیده است.
رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران درباره رضایتمندی شهروندان و به نتیجه رسیدن درخواستها از طریق دو سامانه سازمان بازرسی اظهار کرد: به طور کلی درخواستهای شهروندان در دو حوزه عمومی و شخصی دسته بندی میشوند، درخواستهای عمومی اغلب افزایش سرانههای خدماتی برای محله است و شامل درخواستهایی مانند تعویض آسفالت خیابانها یا تاسیس خط تاکسی و اتوبوس میشود و موضوعات شخصی هم مسائلی مانند پروندههای شهرسازی را در بر میگیرد.
فیضی ادامه داد: رسیدگی به تقاضاهای عمومی زمان بر است قطعا تقاضاها ثبت و به دستگاه مربوطه منتقل میشود؛ ولی به طور طبیعی ایجاد یک خط اتوبوس یا تاکسی زمان بر است و در حوزه درخواستهای شخصی پاسخگویی سریع تر و روشن تر است.
وی پاسخگویی به فوریتها را یکی دیگر از وظایف سامانه ۱۳۷ خواند و افزود: رسیدگی به فوریتها حتما به صورت روزانه انجام میشود و معمولا مسائلی مانند شکسته شدن درخت، آبگرفتگی معابر و مشکلات ترافیکی در طی روز توسط تیمهای اجرایی ۱۳۷ در سطح نواحی مرتفع میشود.
فیضی تاکید کرد: کارهایی مانند مرمت، بازسازی و رفع آبگرفتگیها توسط این تیمهای اجرایی در مناطق قابل انجام است و این تیمها از یک مسئول بازدید، جوشکار، بنا و راننده تشکیل شدهاند و وسایل تجهیزات مورد نیاز در حد یک واحد اجرایی کوچک را به همراه دارند و به صورت ۲۴ ساعته در نواحی مشغول ارائه خدمات هستند.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در خصوص استفاده از آمارهای سامانه ۱۳۷ توسط سازمانها و معاونتها و تعامل میان بخشهای مختلف شهرداری با سازمان بازرسی گفت: سازمانهایی که در حوزه نگهداشت شهر دخیل هستند ماموریتها و کارکردهای خود را بر اساس گزارشهای تهیه شده توسط سامانههای سازمان بازرسی تعیین میکنند.
وی تاکید کرد: در حوزه خدمات شهری، حمل و نقل عمومی، فنی و عمرانی تماسهای مردمی به لحاظ تعداد و نوع مسئله در موضوعات مختلف گزارش گیری میشود و به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه برای معاونتهای مربوطه ارسال میشود. در حقیقت یک ارتباط روزانه تنگاتنگ بین سامانههای بازرسی به ویژه سامانه ۱۳۷ و بخشهای مختلف اجرایی در شهرداری تهران وجود دارد.
وی ادامه داد: میان دستگاههای اجرایی شهرداری و سازمان بازرسی یک ارتباط دو سویه وجود دارد، به طوری که هم سازمان بازرسی نیازمند توجه این دستگاهها است تا مشکلات مرتفع شود و هم آنها برای بهبود کارکردهای خود به گزارشات ما نیازمند هستند که خوشبختانه این ارتباط به صورت کامل وجود دارد.
فیضی در خصوص طرحهای آینده سازمان بازرسی برای معرفی بیشتر دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ گفت: بدون شک زندگی در شهر یک ارتباط دو سویه میان شهرداری و شهروندان است، هرچه به وظایف خود عمل کنیم بازهم هیچگاه قانع نیستیم و همیشه خود را بدهکار شهروندان میدانیم اما در مقابل، توقعی هم از جامعه و مردم داریم که به وظایف شهروندی خودشان توجه کنند. البته رسانهها هم نقش بسیار موثری در فرهنگ سازی زندگی شهری دارند.
وی تاکید کرد: زندگی در کلان شهری مانند تهران که بالغ بر ۹ تا ۱۲ میلیون جمعیت ثابت و متغیر دارد نیازمند است که شهروندان مشارکت بیشتری در اداره شهر داشته باشند و در جذب این مشارکت، رسانهها نقش برجستهای دارند.
وی ادامه داد: وظایف خود را دنبال میکنیم اما دست نیازمان به سمت رسانهها دراز است که در ارتقاء فرهنگ شهرنشینی به مجموعه شهرداری کمک کنند.