استفاده از خودروهای ون به عنوان تاکسی ضابطهمند میشود
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی یدی همدانی در خصوص جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به بحث تعیین ضوابط خودروهای ون برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور اشاره کرد و گفت: تعیین این ضوابط در دستور کار شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار گرفته است که بر این اساس از این پس فقط امکان بکارگیری خودرو ون متناسب با ضوابط مذکور در سیستم حمل و نقل شهری وجود داشته باشد که این ضوابط در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای عالی تعیین خواهد شد.
وی در مورد مصوبات یکصد و سیزدهمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نیز اظهارکرد: بررسی گزارش معابر پرتردد شهر مشهد برای اجرای طرح مدیریت پارک حاشیهای یکی از مصوبات این جلسه بود.
وی افزود: بر اساس تبصره یک ماده (۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی فهرست معابری که طرح پارک حاشیهای قرار است در آنها اجرا شود باید به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور برسد. بر همین اساس فهرست این معابر برای شهر مشهد اعلام شده است؛ اما مقرر شد با مدیریت استانداری خراسان رضوی این فهرست به تایید و امضای پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد هم برسد تا در اجرا، هماهنگی و همراهی کافی از سوی پلیس وجود داشته باشد.
آیین نامه مدیریت پارک حاشیهای اصلاح میشود
همدانی با تاکید بر لزوم نرخ گذاری پارک حاشیهای به صورت محلی گفت: باید نرخهایی که در بحث پارک حاشیهای تعیین میشود به صورت محلی باشد و تعیین آن توسط وزارت کشور و یا شورای عالی کار مناسبی نیست. بر همین اساس و با نظر اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار شد دبیرخانه شورای عالی آیین نامهای که در سال ۹۱ تهیه شده است را اصلاح کند و در جلسه بعدی این آیین نامه به تصویب برسد.
وی ادامه داد: در صورت تصویب آیین نامه جدید دیگر شهرها مجبور نخواهند بود برای تعیین معابر پرتردد و نرخ پارکهای حاشیهای در آنها مصوبه شورای عالی را دریافت کنند، البته پیش از این و در گام نهایی باید قانون اصلاح شود.
وی بررسی گزارش مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد را یکی دیگر از مصوبات یکصد و سیزدهمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خواند و افزود: مقرر شد مطالعات جامع شهر مشهد مجددا در کمیته فنی مطرح شود و پس از بررسی بار دیگر به شورای عالی ارجاع شود.