مدیریت شهری

شرط شهرداری برای بستن پرونده ساخت مترو در تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین هابیل درویشی صبح امروز در مراسم افتتاح دو ایستگاه از خط سه مترو با بیان اینکه خط ۳ بزرگترین خط متروی پایتخت است که از جنوب غربی تهران تا شمال شرق به طول ۳۷ کیلومتر می‌باشد، گفت: ۹۰ درصد ساخت خط سه مترو به اتمام رسیده است و صبح امروز شاهد افتتاح ایستگاه شهرک شریعتی و ایستگاه میدان ولیعصر که بزرگترین ایستگاه خاورمیانه محسوب می‌شود، هستیم.

 

وی با بیان اینکه براساس تدابیر شهردار تهران دیگر ایستگاهی بدون پله‌برقی مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد، گفت: در حال حاضر کارشناسان در ایستگاه متروی عبدل‌آباد و چهارراه فاطمی در حال نصب پله برقی هستند که به زودی این دو ایستگاه نیز افتتاح می‌شود.

 

رییس شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه هفته‌ای ۵۰۰ متر تونل در زیر پایتخت حفر می‌شود، گفت: خیلی از افراد این عدد را باور ندارند اما این مساله قابل اثبات است.

 

درویشی با بیان اینکه برای حفر ۲۰ کیلومتر متروی باقیمانده به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم، گفت: این در حالی است که دولت طی ۲ سال اخیر براساس قانون مکلف است که ۵۰ درصد هزینه ساخت مترو را بپردازد، اما تنها رقمی پرداخت کرده است که حتی برای ساختن یک کیلومتر مترو نیز قابل استفاده نیست.

 

وی با بیان اینکه اواسط سال ۹۵ باید ساخت خطوط مترو بسته شود، گفت: ۱۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز است که باید برای تکمیل خط ۶ و ۷ مترو در سال آینده ۷.۵ هزار میلیارد تومان پول تخصیص داده شود تا خط ۷ به اتمام رسیده و ۵۰ درصد کار ساخت خط ۶ نیز انجام شود.

 

درویشی با بیان اینکه ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، گفت: دولت قبل به ما پول نمی‌داد و این دولت نیز با مدل دیگری پول نمی‌دهد و حتی در فاینانس، اولویت مترو را در نظر نگرفته‌اند و جای سوال است که کدام کار عمرانی از مترو دارای اولویت بیشتری است.

 

رییس شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه دولت نمی‌تواند پول دهد اما می‌تواند زمینه تخصیص فاینانس را فراهم کند، گفت: امروزه اتفاق مهمی رخ داده است به گونه‌ای که برخی حاضرند بدون پیش‌پرداخت فاینانس دهند اما نیاز به پشتیبانی دولت داریم و من بار دیگر برای سومین بار مدارک فاینانس را تکمیل و به دولت ارائه می‌کنم و ای کاش گوش شنوایی باشد و دلشان به حال مترو بسوزد.

 

وی افزود: با پرداخت فاینانس موردنظر می‌توانیم در اواسط سال ۹۵، پرونده مترو در تهران را ببندیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا