اجتماعی و فرهنگی

جزئیات فعالیت نوروزی دانش آموزان تهرانی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مسعود ثقفی در این باره افزود: تعطیلات نوروزی فرصت‌ ارزشمندی است که می‌توان از آن برای ترمیم و تعمیق اهداف برنامه‌های درسی بهره گرفت.

 

وی افزود:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد که بی برنامگی در تعطیلات طولانی مدت همانند عید نوروز موجب فاصله گرفتن دانش‌آموزان از آموزش‌های رسمی می‌شود و همین امر در پیوند دوباره دانش‌آموزان با برنامه‌های درسی، تعمیق و تثبیت یادگیری‌ آنها اختلال ایجاد می‌کند.

 

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و تاکید بر رویکرد مدرسه محوری با توجه به اهداف تعیین شده، راهنمای تدوین فعالیت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان در ایام تعطیلات نوروزی را آماده و به همکاران خود در سطح مناطق و مدارس ارائه کردیم، گفت: در این راهنما اهداف، اصول و روش‌های مهمی در طراحی فعالیت‌های یادگیری ارائه شده است و شاخص‌های ارائه مجموعه فعالیت‌های نوروزی به دانش آموزان به صورت کامل تبیین شده است.

 

ثقفی افزود: در راستای استمرار فرآیند یادگیری ارائه تکلیف هدفمند و مناسب به دانش آموزان جزء روش‌های تدریس معلم است، بنابراین در تعیین نوع فعالیت یادگیری باید سه مولفه اختیار، رغبت و خودانگیختگی دانش آموز مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال در شهر تهران پیک نوروزی را به عنوان یک تکلیف سراسری برای دانش‌آموزان نداریم، اظهار کرد: هر معلم با توجه به راهنمای ارائه شده و شناخت از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان، نیازهای آموزشی و پرورشی آنها را شناسایی و فعالیت‌های نوروزی را بر اساس این نیازها طراحی می‌کند که این فعالیت‌ها برای هر دانش‌آموز نیز متفاوت است و می‌تواند در ارزش‌یابی‌های تحصیلی دانش آموزان اثرگذار باشد که به تصمیم و نظر معلم بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا