آرامسازی میدان آزادی در دستور کار شهرداری
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا جاوید صبح امروز در حاشیه بازدید از برج آزادی با بیان اینکه در طرح تفصیلی، طرح راهبردی در مورد محدوده میدان آزادی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال پیگیری اجرای این طرح با هماهنگی معاونت شهرسازی، معاونت عمران و دو کمیسیون معماری و شهرسازی و حمل و نقل شورا هستیم.
وی با بیان اینکه در طرح محدوده میدان آزادی شهرداری به دنبال اجرای طرح آرامسازی میدان آزادی است، افزود: سعی داریم در قالب برخی از طرحهای ترافیکی و عمرانی موجبات کاهش تردد خودروها در میدان آزادی را فراهم کنیم.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به طرح تقاطع غیرهمسطح اتوبان شیخ فضلالله و محمدعلی جناح گفت: ادامه حکیم از آزادگان تا جاده مخصوص کرج و اتصال به اتوبان تهران کرج میتواند بار ترافیکی میدان آزادی را به شدت کاهش دهد.
جاوید با بیان اینکه در طراحی جدید سعی بر این است که پایانه آزادی و جنوب ادغام شود، ادامه داد: جانماییها در حال انجام است و امیدواریم با انتقال پایانه آزادی میزان تردد در میدان آزادی کاهش یابد.
وی با بیان اینکه ایجاد فضای پیادهراه بر روی سطح و سوق دادن خودروها به فضای زیر سطح میدان آزادی در حد یک طرح مفهومی مانده و هنوز مطالعات آن صورت نگرفته است، گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح کلی میدان آزادی از وضعیت فعلی خارج شود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه کیفیت ملاک عملکرد پروژهها هست افزود: سرعت بعد از کیفیت قرار دارد و ما درصدد آن هستیم که طرح آرامسازی میدان آزادی را اجرایی کنیم.
جاوید همچنین از انجام توافقات نهایی برای واگذاری بخشی از پادگان جی خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۵ این بزرگراه نیز تکمیل و نهایی شود.
به گزارش ایسنا، در ادامه شاهعلی، مدیرعامل برج آزادی نیز با بیان اینکه حساسیتهای زیادی بر روی برج آزادی وجود دارد، گفت: تفاهمنامه پیشنهادی به شورای شهر ارسال شده است و امیدواریم بتوانیم در یک جلسه مشترک و با استفاده از امکانات شهرداری به بدنه برج کمک کنیم اما دقت داشته باشید که با قصوراتی که در مرمت قبلی صورت گرفته است، وضعیت بدنه برج نامناسب است و اگر سنگهای کف برج به صورت کامل اصلاح شود، مشکل اصلی در بدنه برج است و این در حالی است که هزینههای برج به قدری زیاد است که توانستهایم با این بودجه ارائه شده تنها برج را سرپا نگه داریم.